Era - to jest marka
W licznych rankingach prasowych sieć Era wymieniana jest jako jedna z najbardziej cenionych i rozpoznawalnych marek w Polsce
Fakt ten jest szczególnym powodem do satysfakcji, ponieważ rankingi przeprowadzane są przede wszystkim wśród konsumentów. Bardzo często, różnego rodzaju działania sieci Era wskazywane są również jako dobry przykład strategii, spójnej z wizerunkiem firmy.
W celu sprawdzenia jakości biur obsługi klienta, dziennikarze redakcji ,,Komputer Świat”, podający się za niedoświadczonych i trochę zagubionych użytkowników, zadali pracującym w nich konsultantom dziesięć pytań. Sprawdzali w ten sposób skuteczność serwisu, jakość i uprzejmość obsługi oraz dostępność pomocy. Era zdała ten test najlepiej ze wszystkich operatorów.
Tygodnik ,,Wprost” wybrał najbardziej cenione polskie marki spośród 500 najlepszych w Polsce, wskazanych w specjalnym raporcie, opublikowanym przez Insytut Marki Polskiej. Ostateczny ranking powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez Pentor w kwietniu br., na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15 roku życia. Badano znajomość marek i sympatię do nich oraz opinie na temat jakości produktów lub usług sygnowanych daną marką. Jak wynika z rankingu, sieć Era uznawana jest przez respondentów za najbardziej cenioną wśród operatorów telefonii komórkowej.
Magazyn ,,Profit” umieścił Polską Telefonię Cyfrową na szóstym miejscu, na liście 100 najcenniejszych firm, podkreślając jednocześnie ,,rewolucję”, którą firma wywołała wprowadzeniem na polski rynek marki Heyah. W pierwszym etapie rankingu stworzona została baza kilkuset firm o najwyższych przychodach w Polsce. Opierając się na danych archiwalnych i wynikach finansowych za 2003 r., autorzy dokonali wyceny ich wartości, która decydowała o miejscu w rankingu.
,,Cechą charakterystyczną, wyróżniającą rynek telekomunikacyjny (...) jest stosunkowo nieduża liczba marek, które konsumenci spontanicznie wymieniają jako najlepsze” - pisze magazyn ,,Brief”, podsumowując wyniki badań Super Marka 2004 – Rynek Telekomunikacyjny. Konsumenci uznają Erę za markę najmodniejszą, a jednocześnie najbardziej dynamiczną i przebojową. Ich zdaniem najbardziej popularne osoby w Polsce (takie jak znani aktorzy, politycy, czy sportowcy) decydując się na wybór operatora, zwróciłyby się w pierwszej kolejności do Ery. Erę w szczególności preferowałyby gwiazdy filmu, czyli osoby młode, ,,na czasie”, będące dla wielu wzorcami atrakcyjności i sukcesu.
,,Marka Godna Zaufania”, taki tytuł przyznali sieci Era czytelnicy polskiej edycji magazynu Reader’s Digest, w dorocznych badaniach przeprowadzonych równolegle we wszystkich europejskich wydaniach tego pisma. Era otrzymała 44% głosów, w kategorii ,,Operator Sieci Komórkowej”. Prenumeratorzy tego znanego na całym świecie magazynu oceniają marki za pomocą specjalnej ankiety, wysyłanej do nich pocztą – w 20 edycjach, w 18 krajach i 16 językach. Wyniki opracowywane są następnie przez londyńską IDA – Independent Data Analysis ltd. W tym roku badania przeprowadzono po raz czwarty.
Wizją marki Era jest „Możesz więcej”. Telefonia komórkowa powinna czynić życie łatwiejszym, wygodniejszym i radośniejszym. Umożliwiają to oferowane przez Erę rozwiązania. Jej usługi służą temu, aby klienci mogli więcej usłyszeć, zobaczyć i zrealizować. Głównymi wartościami marki Era są: innowacyjność, przydatność oraz wnoszenie radości w życie jej odbiorców.
W 2003 roku głównym celem było umacnianie marki głównej – Era - i przekształcanie: Era Moja, Era Tak Tak oraz Era Biznes w linie produktowe. W 2004 r. PTC uruchomiła nową markę, skierowaną przede wszystkim dla młodzieży - Heyah. Kampania reklamowa Heyah, przygotowana przez agencję G7, otrzymała liczne nagrody podczas uroczystej gali finałowej Konkursu Klubu Twórców Reklamy (m.in. w kategoriach Nowe Media i Design, podkategoriach Nowatorskie Wykorzystanie Mediów i Identyfikacja Wizualna, jak również za plakaty i filmy Heyah).
Dołącz do dyskusji: Era - to jest marka