Effie Index 2020: Unilever najbardziej efektywnym marketerem na świecie, Coca-Cola marką, WPP - holdingiem reklamowym
W jubileuszowym zestawieniu Effie Index 2020, oceniającym najefektywniejsze pod względem reklamowym marki, firmy i podmioty z branży reklamowej, wyróżniono Unilevera, Coca-Colę, WPP, McCann Worldgroup, FP7 McCann Dubai oraz agencję banda z Kijowa.
Effie Index to coroczny, globalny wskaźnik efektywności marketingowej identyfikujący i klasyfikujący najefektywniejsze agencje, marki oraz marketerów na całym świecie. Tworzony jest on na podstawie analizy kampanii nominowanych oraz nagradzanych w konkursie Effie Awards na całym świecie.
Najbardziej efektywni wyróżnieni w Effie Index
W rankingu najbardziej efektywnych marketerów miejsce pierwsze zajął Unilever, właściciel takich marek jak Lipton, Domestos, Persil, Ben&Jerry's, AXE, Dove. Koncern w ciągu ostatnich 10 lat zajmował 7-krotnie pierwsze miejsce. Podium uzupełniają Coca-Cola Company (skok o jedną pozycję) oraz Nestlé (spadek z drugiego). Kolejne miejsca zajęły: AB InBev, PepsiCo, McDonald's, Procter & Gamble, YUM, Vodafone i IKEA.
Pierwszą piątkę najbardziej efektywnych marek tworzą Coca-Cola, McDonald's, KFC, Vodafone i IKEA.
W zestawieniu najbardziej efektywnych holdingów reklamowych miejsce pierwsze zajął WPP, wyprzedzając Omnicom, IPG, Publicis Groupe oraz Dentsu.
Ranking sieci reklamowych otwiera McCann Worldgroup. To już trzeci tytuł sieci z rzędu. Kolejne miejsca zajmują Ogilvy, BBDO Worldwide, DDB Worldwide, TBWAWorldwid.
- To dla McCann Worldgroup zdecydowanie historyczny moment. Jestem niezmiernie dumny, że naszej sieci nie tylko udało się obronić pozycję lidera wśród agencji sieciowych, ale również uzyskać rekordową jak na ten ranking liczbę punktów w regionie europejskim i w bezprecedensowy sposób wyprzedzić konkurencję. Zwycięstwo w rankingu Effie Index 2020 to zasługa aż 503 nominacji i nagród, które łącznie trafiły do naszych agencji na całym świecie za kampanie zrealizowane w ubiegłym roku - komentuje Wojciech Borowski, prezes zarządu McCann Worldgroup.
Najbardziej efektywną agencją reklamową została FP7 McCann z Dubaju, która pracuje m.in. dla Babyshop, Emirates NBD i MasterCard. Kolejne miejsca należą do oddziału Ogilvy z Mumbaju )pracuje m.in. dla Amazona, Cadbury i Vodafone), McCann Worldgroup India (New Delhi).
W pierwszej dwudziestce znalazły się agencje z Argentyny, Kolumbii, Indii, Izraela, Nowej Zelandii, Peru, Turcji, Ukrainy, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Stanów Zjednoczonych.
Jedyną działającą niezależnie agencją w czołówce części zestawienia jest ukraińska banda (miejsce piąte). Kijowska agencja zajęła pierwsze miejsce w Effie Index w kategorii agencji niezależnych. Wyprzedziła na podium déjà vu (Dubaj) i The Womb Communications (Mumbaj).
W rankingu Effie Index dla Europy wyróżnienia najbardziej efektywnych zdobyli: PepsiCo (marketer), Vodafone (marka), WPP (holding reklamowy), McCann Worldgroup (sieć agencjna), banda (agencje reklamowe).
W indeksie Effie ujęto wszystkich laureatów Effie Awards od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku.
Dołącz do dyskusji: Effie Index 2020: Unilever najbardziej efektywnym marketerem na świecie, Coca-Cola marką, WPP - holdingiem reklamowym