Edipresse przejął wydawcę tygodnika „Kropka TV”
Wydawnictwo Edipresse Polska stało się większościowym udziałowcem firmy P&P, wydającej magazyny „Kropka TV” i „Moje smaki życia” na zlecenie właściciela sieci Biedronka - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Spółka chce zapewnić dalszy rozwój obu tytułów.
Edipresse przejęło większościowe udziały w P&P od Amadeusza Króla i Eriki Oley-Trojanowskiej. Spółka nie podaje jaki dokładnie pakiet udziałów nabyła. Umowa została podpisana w czwartek 9 maja br., a strony nie ujawniają wartości transakcji.
- Szukamy nowych ciekawych możliwości rozwoju, podoba nam się to co stworzyli dotychczasowi właściciele P&P - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Redel-Bydłowska, wiceprezes Edipresse Polska, pytana o powód inwestycji.
Szwajcarski wydawca podkreśla, że jest głównie inwestorem finansowym, który ma za zapewnić P&P możliwości dalszego rozwoju. - Spółka będzie funkcjonowała tak jak dotychczas. Edipresse przejmie jedynie jej obsługę księgową, kadrową i administracyjną - informuje nas Redel-Bydłowska. Prezesem P&P pozostanie Amadeusz Król.
Oba wydawnictwa mają też współpracować w zakresie promocji. - Na razie nie przewidujemy wspólnych pakietów reklamowych - dodaje wiceprezes Edipresse. Niewykluczone jednak, że pojawią się one w przyszłości.
Spekulacje, że wydawca „Kropka TV” może zostać przejęty przed Edipresse, pojawiły się już w ub.r., gdy szwajcarskie wydawnictwo wynajęło P&P biura naprzeciw swojej siedziby przy ul. Wiejskiej w Warszawie. Wtedy Edipresse tłumaczyło, że to tylko koleżeńska przysługa.
Mimo transakcji, redakcje „Kropki TV” i „Moich smaków życia” pozostaną w obecnym biurze P&P przy ul. Miączyńskiej, ale oficjalnie siedzibą przejętej spółki będzie budynek Edipresse.
Telewizyjny tygodnik „Kropka TV” na zlecenie Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, P&P wydaje od 2006 roku. Ukazuje się on w nakładzie oscylującym wokół 450-500 tys. egz. i w cenie 1,69 zł. Od listopada 2012 roku P&P dla JMD wydaje także lifestylowo-kulinarny miesięcznik „Moje smaki życia” (więcej na ten temat). Oba pisma to jedyne tytuły prasowe dostępne w sieci Biedronka, która liczy ponad 2100 sklepów.
Edipresse Polska jest wydawcą 21 magazynów, głównie z segmentu people (m.in. „Viva!”, „Party), poradnikowego (m.in. „Przyjaciółka”, „Pani Domu”) i parentingowego (m.in. „Mamo, to ja”). Spółka ma w portfolio także serwisy internetowe dla kobiet.
Dołącz do dyskusji: Edipresse przejął wydawcę tygodnika „Kropka TV”