Astro zapowiada ekspansję kanałów E-Sport, 13 i News24
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji do 2031 roku przedłużyła spółce Astro koncesje na trzy kanały: News24, 13 i E-Sport. - Planujemy umowy z kolejnymi sieciami kablowymi - zapowiada w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes spółki.
Astro to spółka medialna, producent m.in. teleturnieju „Familiada”, nadawca kanału E-Sport, 13 i News24, które są sukcesywnie wprowadzane do dużych kablówek w Polsce - za wyjątkiem UPC Polska. Pod koniec ub. tygodnia spółka uzyskała 10-letnią koncesję na nadawanie wszystkich tych kanałów. - To dobra informacja, pozwoli nam to teraz przeprowadzić planowaną od dłuższego czasu ekspansję. Zaistniejemy w kolejnych sieciach kablowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Ryszard Krajewski, prezes spółki Astro.
O rozpoczęciu prac nad uruchomieniem stacji News24 firma Astro poinformowała w połowie marca 2020 roku. Zaznaczyła, że wykorzystując swoje doświadczenia z zarządzania Superstacją przygotowała „biznesplan i założenia projektu telewizji opartej w 100 proc. na relacjach terenowych z Polski i świata”. W lipcu ub. roku KRRiT wyraziła zgodę na to, by nadawca zmienił nazwę kanału Next 24/7 HD (miał na nadawanie tego kanału koncesję od 2011 roku) - na News24.
Kanał E-Sport nadaje od 2017 roku, w marcu 2019 roku ogłoszono, że osiągnął rentowność operacyjną. Stacja była wprowadzana kolejno do ofert sieci Vetra, Multimedia Polska, Toya, Inea i Orange TV, w sierpniu 2018 roku została objęta pomiarem oglądalności realizowanym przez Nielsen Audience Measurement, a we wrześniu zaczęto emitować w niej reklamy.
Z kolei kanał o nazwie 13 - jak się dowiadujemy – ma zostać uruchomiony w 2021 roku na bazie nieistniejącej Next TV (właścicielem też byłą spółka Astro), ma być kanałem ogólnym, podobnym do TVP2 - bazującym w dużej części na telewizyjnych archiwaliach i rozrywce. Kanały Next TV skończyły nadawanie w początku 2015 roku.
W grudniu ub. roku Astro podpisała z Telewizją Polską umowę na produkcję kolejnych 90 odcinków teleturnieju „Familiada” emitowanego od lat w TVP2. W czwartym kwartale ub.r. przychody sprzedażowe spółki zmalały rok do roku o 8,3 proc. do 1,14 mln zł, a zysk netto wzrósł z 241,8 do 281,7 tys. zł. W całym ub.r. firma poprawiła wpływy i zysk
Dołącz do dyskusji: Astro zapowiada ekspansję kanałów E-Sport, 13 i News24
Czyli będą emitowane stare seriale typu Niania i Miodowe Lata, odgrzewane do bólu kabarety i powtórki z powtórek Familiady.