SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

E-sklep Media Expert wyprzedził Aliexpress, Amazon z największym wzrostem (TOP10)

W grudniu ub.r. Amazona odwiedziło już 7,3 mln polskich internautów, platforma osiągnęła procentowo największy wzrost w czołówce e-commerce. Spadki zanotowały jedynie Aliexpress, Vinted i DOZ, ten pierwszy został wyprzedzony przez Mediaexpert.pl. Zdecydowanym liderem pozostaje Allegro.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu ub.r. Allegro (jako strona www i aplikacja mobilna) odwiedziło 21,87 mln internautów, co dało 73,58 proc. zasięgu.

Platforma w okresie szczytu zakupowego przed Bożym Narodzeniem prowadziła kilka promocji dotyczących usługi Smart!, z których tę obejmującą obniżkę z 80 do 40 zł minimalnej wartości zamówienia przy dostawie kurierskiej wprowadzono na stałe.

Ponadto Allegro uruchomiło dostawy oparte na własnych automatach paczkowych (do końca grudniu uruchomiło tysiąc takich maszyn), w grudniu wprowadziła je w ośmiu kolejnych miastach.

W czołowej dziesiątce jest jeszcze kilka marketplace’ów. Chiński Aliexpress zanotował 12 mln użytkowników i 40,38 proc. zasięgu, amerykański Amazon - 7,33 mln użytkowników i 24,66 proc. zasięgu, a Vinted - 7,09 mln odwiedzających i 23,86 proc. zasięgu.

Aliexpress jesienią zapowiedział uruchomienie w pobliżu Łodzi swojego pierwszego centrum logistycznego w Polsce, żeby dużo szybciej dostarczać zakupy, oraz poinformował, że analizuje umożliwienie sprzedawcom z naszego kraju handlu na platformie.

Z kolei Amazon w pełne wersji działa w Polsce od marca ub.r., a w połowie października uruchomił u nas swoją flagową usługę subskrypcyjną Prime - w cenach identycznych jak Allegro Smart!, ale bez minimalnego limitu zakupów.

Wśród stacjonarnych sieci handlowych najpopularniejsze platformy e-commerce mają elektromarkety. W grudniu ub.r. Mediaexpert.pl miał 13,09 mln użytkowników i 44,06 proc. zasięgu, a Euro.com.pl - 10,91 mln internautów i 36,71 proc. zasięgu.

Platformę Empiku odwiedziło 9,26 mln internautów (co dało 31,15 proc. zasięgu), a tę sieci Rossmann - 8,12 mln (27,33 proc. zasięgu). Natomiast apteka internetowa DOZ zanotowała 6,08 mln użytkowników i 20,47 proc. zasięgu, a odzieżowe Zalando - 5,94 mln użytkowników i 20 proc. zasięgu.

W porównaniu z listopadem Allegro zanotowało minimalny wzrost liczby odwiedzających - o 71,8 tys., czyli 0,3 proc.

Natomiast na Mediaexpert.pl przybyło 898,1 tys. internautów (co 7,4 proc. w górę), dzięki czemu serwis wyprzedził Aliexpress, w którym liczba użytkowników zmalała o 1,06 mln (8,1 proc.).

Euro.com.pl zyskał 1,34 mln internautów (14 proc.), platforma Empiku - 897,6 tys. (10,7 proc.), a platforma Rossmanna - 945,9 tys. (13,2 proc.). Procentowo największy wzrost osiągnął Amazon - o 1,01 mln użytkowników, czyli 16 proc.

Vinted zanotował spadek o 315,7 tys. odwiedzających (4,3 proc.), a DOZ - o 201,4 tys. (3,2 proc.). Natomiast na Zalando liczba internautów zwiększyła się o 309,1 tys. (5,5 proc.).

Dołącz do dyskusji: E-sklep Media Expert wyprzedził Aliexpress, Amazon z największym wzrostem (TOP10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bonifacy
Jak dla mnie to dobra informacja, ze względu na to, że ME jest rodzimą firmą
odpowiedź