„Dziewczyny ze Lwowa” oglądało 3,71 mln widzów. Będzie druga seria
Nowy serial „Dziewczyny ze Lwowa” miał średnio 3,71 mln widzów, o 560 tys. więcej niż „Blondynkę” emitowaną w tym paśmie rok temu. TVP1 w czasie emisji serialu była liderem w rynku, a wpływy z reklam wyniosły 9,33 mln zł. - Takiego sukcesu serialowego nie było ostatnio w żadnej stacji - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, szef Jedynki.
Serial „Dziewczyny ze Lwowa” nadawany był w TVP1 w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 6 września do 29 listopada br. Jego średnia oglądalność wyniosła 3,71 mln widzów przy udziale na poziomie 21,41 proc. w grupie 4+ i 13,45 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 4,4 mln oglądających, zgromadził finałowy odcinek serialu, nadany 15 listopada br.
Widownia trzech topowych odcinków „Dziewczyn ze Lwowa”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
15-11-2015 | 4 398 800 | 24,59% |
29-11-2015 | 4 201 608 | 24,07% |
22-11-2015 | 4 079 118 | 22,61% |
Dla porównania, pokazywaną jesienią ub.r. w tym paśmie trzecią edycję „Blondynki” oglądało o 560 tys. widzów mniej. Serial z Joanną Moro śledziło bowiem średnio 3,15 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 18,33 proc. oraz 10,21 proc.
TVP1 w paśmie nadawania „Dziewczyn ze Lwowa” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, emitujący wówczas „Tylko muzykę” i filmy fabularne, którego udział wśród wszystkich widzów wyniósł 12,98 proc. Trzeci był TVN („Aplauz, aplauz!”, „MasterChef” i film; 11,99 proc. udziału), a czwarta - TVP2 (filmy fabularne; 6,40 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej liderem był Polsat, Jedynka była druga, a dalej znalazły się: TVN i Dwójka.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP1 - Dziewczyny ze Lwowa | 3 712 867 | 21,41% | 13,45% |
Polsat | 2 251 723 | 12,98% | 14,36% |
TVN | 2 079 166 | 11,99% | 12,57% |
TVP2 | 1 110 374 | 6,40% | 8,29% |
Wpływy reklamowe z 13 odcinków pierwszej edycji serialu wyniosły 9,33 mln zł, podczas gdy „Blondynka” przed rokiem przyniosła z reklam 11,42 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
TVP1 jest bardzo zadowolona z wyników produkcji. - Widzowie do nas dzwonią, mówiąc, że żałują, że „Dziewczyny ze Lwowa” się skończyły. Bardzo chcemy ten serial kontynuować - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Radziszewski, dyrektor Jedynki. Są już prowadzone prace scenariuszowe nad nowymi odcinkami. Druga seria produkcji może trafić do ramówki TVP1 jesienią 2016 roku, o czym informowaliśmy już pod koniec września br.
Serial „Dziewczyny ze Lwowa” opowiada o czterech młodych dziewczynach z Ukrainy: Uljanie (w tej roli Anna Gorajska), Polinie (Magdalena Wróbel), Olyi (Katarzyna Ucherska) i Swietłanie (Anna Maria Buczek), które przyjechały do Polski i próbują ułożyć sobie tu życie. Scenariusz do pierwszej serii produkcji napisał Robert Brutter, reżyserią zajął się Wojciech Adamczyk, a producentem było Studio A.
Warto dodać, że od przyszłej niedzieli, w dotychczasowym paśmie „Dziewczyn ze Lwowa”, TVP1 pokazywać będzie czwartą edycję „Blondynki”.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że udział TVP1 w rynku telewizyjnym w październiku br. wyniósł 12,29 proc.
Dołącz do dyskusji: „Dziewczyny ze Lwowa” oglądało 3,71 mln widzów. Będzie druga seria
"Największą widownię, wynoszącą 4,4 mln oglądających, zgromadził finałowy odcinek serialu, nadany 29 listopada br." - a w tabelce z danymi jest jasno, że 29.11 oglądało 4,2 mln, a to 15.11 oglądało rekordowe 4,4.