Dzienniki dalej rosną, najbardziej „Panorama”
Powódź i kampania wyborcza sprawiły, że w maju br. wzrosła widownia wszystkich głównych programów informacyjnych. Liderem pozostały „Wiadomości”, zaś najwięcej zyskała „Panorama”.
Średnia oglądalność „Wiadomości” TVP 1 w zeszłym miesiącu wyniosła 4,26 mln widzów i była o 19,77 proc. wyższa niż rok wcześniej - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazły się „Fakty” TVN, które w maju br. oglądało 4,02 mln osób, czyli więcej o 18,11 proc. niż w maju ub.r. Oznacza to, że przewaga „Wiadomości” nad „Faktami”, która w kwietniu br. wynosiła aż 840 tys., w zeszłym miesiącu stopniała do 240 tys. widzów, chociaż w maju ub.r. było to jeszcze mniej, bo ok. 150 tys.
Udział dziennika TVN-u w rynku wynosił 34,39 proc. (wzrost o 2,36 pkt. proc.) i był wyższy od udziału „Wiadomości”, który ukształtował się na poziomie 32,89 proc. (po wzroście o 2,54 pkt. proc.).
Trzecią pozycję w majowym rankingu programów informacyjnych zajął nadawany w Jedynce „Teleexpress”, który był oglądany w zeszłym miesiącu przez 3,62 mln widzów. Zanotował on wzrost oglądalności o 8,63 proc., ale jako jedyny miał on w maju br. niższy udział w rynku niż rok wcześniej (wyniósł on 39,82 proc., podczas gdy w maju 2009 roku było to 41,12 proc.)
Czwartą lokatę w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z widownią na poziomie 2,3 mln osób, czyli wyższą o 18,02 proc. niż w analogicznym okresie ub.r.
Piąte miejsce zajęła „Panorama” TVP 2, emitowana od marca br. o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,44 mln widzów i była o 20,59 proc. wyższa niż maju 2009 roku, gdy dziennik ukazywał się o godz. 18.30. To największy wzrost w rankingu.
Wszyscy 4+ | ||||
maj | 2010 | 2009 | ||
Program | AMR | SHR | AMR | SHR |
WIADOMOŚCI 19:30 | 4 261 601 | 32,89% | 3 558 300 | 30,35% |
FAKTY 19:00 | 4 021 608 | 34,39% | 3 404 961 | 32,03% |
TELEEXPRESS 17:00 | 3 622 624 | 39,82% | 3 334 958 | 41,12% |
WYDARZENIA 18:50 | 2 301 881 | 20,31% | 1 950 496 | 18,93% |
PANORAMA 18:00/18:30 | 1 435 502 | 13,88% | 1 190 412 | 11,99% |
W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem rankingu programów informacyjnych były w maju br. „Wiadomości”, zaś największy wzrost widowni odnotowała „Panorama”.
16-49 | ||||
maj | 2010 | 2009 | ||
Program | AMR | SHR | AMR | SHR |
WIADOMOŚCI 19:30 | 1 467 980 | 29,20% | 1 140 133 | 25,63% |
FAKTY 19:00 | 1 401 628 | 30,94% | 1 203 648 | 29,78% |
TELEEXPRESS 17:00 | 1 063 442 | 30,31% | 928 836 | 30,53% |
WYDARZENIA 18:50 | 887 542 | 20,21% | 759 519 | 19,32% |
PANORAMA 18:00/18:30 | 453 169 | 11,23% | 342 975 | 9,01% |
Wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem były natomiast „Fakty”. Tutaj najwięcej także zyskała „Panorama”.
16-49 miasta | ||||
maj | 2010 | 2009 | ||
Program | AMR | SHR | AMR | SHR |
FAKTY 19:00 | 1 041 965 | 35,56% | 936 145 | 34,83% |
WIADOMOŚCI 19:30 | 826 240 | 25,82% | 688 366 | 23,54% |
TELEEXPRESS 17:00 | 657 183 | 28,97% | 613 919 | 29,71% |
WYDARZENIA 18:50 | 498 718 | 17,56% | 445 822 | 17,07% |
PANORAMA 18:00/18:30 | 255 525 | 9,74% | 194 554 | 7,71% |
Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskał nadawany w Polsat News „Gość Wydarzeń”, którego oglądalność wzrosła niemal dwukrotnie do 93 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 0,76 proc. Natomiast „Fakty po faktach” oglądało w TVN 24 w maju br. 490 tys. osób, czyli o 34,34 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 3,84 proc.).
Prezentowane dane Nielsen Audience Measurement dotyczą okresów od 1 do 30 maja 2010 roku oraz od 1 do 30 maja 2009 roku.
Dołącz do dyskusji: Dzienniki dalej rosną, najbardziej „Panorama”