„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”
Liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych w październiku 2013 roku był „Dziennik Gazeta Prawna”. Największy wzrost zanotował „Przegląd Sportowy”, z kolei najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.
W październiku 2013 roku „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 247 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten zyskał 20,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce należało do „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) ze średnim wynikiem na poziomie 8 738 egz., czyli o 88,32 proc. większym niż rok wcześniej.
>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 19,26 proc. do 2 303 egz.
Natomiast na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 855 egz., po spadku o 7,53 proc.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 236,45 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 360 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.
Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która spadła z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 17,35 proc. do 324 egz.
W październiku 2013 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była nim „Gazeta Wyborcza”, której wynik wyniósł 1 097 egz. (w porównaniu do października 2012 roku się nie zmienił).
Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 25,20 proc., pochwalić się mógł „Parkiet”.
ZKDP |
październik |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Dziennik Gazeta Prawna |
9 247 |
0 |
49 439 |
7 705 |
0 |
52 806 |
Rzeczpospolita |
8 738 |
0 |
62 785 |
4 640 |
0 |
74 775 |
Puls Biznesu |
2 303 |
0 |
11 488 |
1 931 |
0 |
12 266 |
Gazeta Wyborcza |
1 855 |
1 097 |
184 019 |
2 006 |
1 097 |
219 065 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
1123 |
0 |
4 456 |
354 |
0 |
4 058 |
Przegląd Sportowy |
360 |
0 |
36 586 |
107 |
0 |
40 297 |
Gazeta Polska Codziennie |
324 |
0 |
23 050 |
392 |
0 |
30 794 |
Fakt Gazeta Codzienna |
217 |
0 |
324 260 |
83 |
0 |
349 231 |
Super Express |
0 |
0 |
155 028 |
0 |
0 |
154 478 |
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”