Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”
W I półroczu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”. W samym czerwcu “Gala” jako jedyna w segmencie osiągnęła wzrost sprzedaży.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I półroczu 2014 roku wyniosła 285 525 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku była ona niższa o 21,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 26,05 proc. i średni wynik na poziomie 222 416 egz. W I półroczu ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 24,57 proc. do 166 969 egz.
W dół o 31,99 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem zajmującej piąte miejsce “Gali” (Burda International Polska). Zakończyła ona I półrocze br. ze średnim wynikiem na poziomie 94 581 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do czerwca br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.
Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,98 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych sześciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 90 903 egz. Do końca maja br. tytułem kierowała Anna Zaleska, a od czerwca naczelną została Anna Janicka (więcej na ten temat).
Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji “Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół tylko o 13,39 proc. do 160 521 egz.
ZKDP | I pólrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 388649 | 285607 | 285525 | 496350 | 365371 | 365310 |
Show | 308414 | 222416 | 222416 | 447249 | 300758 | 300758 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 248591 | 167453 | 166969 | 328474 | 221833 | 221349 |
Viva | 259597 | 160621 | 160521 | 277511 | 185361 | 185338 |
Gala | 178649 | 94633 | 94581 | 233501 | 139094 | 139064 |
Grazia | 159881 | 91053 | 90903 | 321914 | 159578 | 159428 |
W czerwcu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika “Party”, wyniosła 299 177 egz. po spadku o 16,09 proc. Na drugiej pozycji znalazło się “Show” (219 214 egz., spadek o 27,84 proc.).
Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący aż 61,34 proc. zanotowała “Gala”, zaś najwięcej straciła “Grazia” (34,7 proc.). “Gala” w czerwcu br. miała jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, zaś rok wcześniej numer z promocją cenową kosztował 2,99 zł.
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd | 380686 | 299244 | 299177 | 448933 | 356622 | 356555 |
Show | 299950 | 219214 | 219214 | 407438 | 303792 | 303792 |
Viva | 247153 | 154886 | 154886 | 245413 | 159616 | 159616 |
Flesz Gwiazdy & Styl | 217662 | 144435 | 143951 | 302230 | 202003 | 201519 |
Gala | 224310 | 136682 | 136621 | 182460 | 84730 | 84680 |
Grazia | 134463 | 76352 | 76202 | 209965 | 116849 | 116699 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”