Dwie trzecie Polaków pije piwo
Wśród mężczyzn zwyczaj picia napoju z pianką deklaruje 73%respondentów a wśród kobiet 56%. Mężczyźni piją piwo częściej -średnio dwa razy w tygodniu, a kobiety rzadziej - mniej więcej razna tydzień. Co dwudziesty Polak pije piwo codziennie.
Wśród osób w wieku 18 - 29 lat aż 75% deklaruje picie piwa.Odsetek ten systematycznie maleje wraz z wiekiem by osiągnąć 36%dla osób w wieku 70 i więcej lat.
Im ktoś bardziej wykształcony, tym częściej pije piwo. Wśródosób z wykształceniem wyższym 71% deklaruje picie piwa, ze średnim67%, z zawodowym 65% a z podstawowym już tylko 51%.
Najpopularniejsza w Polsce marka piwa to Tyskie, które wybiera36% osób pijących piwo. Kolejne w rankingu piwnych marek są Żywiec(27%), Lech (22%), Warka (18%) i Żubr (15%). Te marki, tozdecydowani liderzy. Kolejna, szósta w rankingu, marka piwa (Redds)ma już tylko 9% zwolenników a raczej zwolenniczek, bo aż 87% osóbdeklarujących picie tego piwa to kobiety.
W rankingu firm, które produkują i sprzedają piwo prowadziKompania Piwowarska - picie marek piwa do niej należących (międzyinnymi Tyskie) deklaruje 63% osób pijących piwo. Niewiele jejustępuje Grupa Żywiec - 60%. Na trzecim miejscu jest CarlsbergPolska - 22%. Kolejni gracze na piwnym rynku są już zdecydowaniemniejsi.
Trzy największe, wymienione wyżej, piwne koncerny sąwłaścicielami marek piwa, które w naszym rankingu zajmują wszystkiemiejsca od pierwszego do piętnastego. Pierwszą w rankingu markąpiwa, która jest popularna a nie należy do jednego z tych koncernówjest piwo Perła produkowane przez Browary Lubelskie (numer jeden wwojewództwie lubelskim). Drugą Gingers produkowane przez BrowarBelgia.
Badania metodą ankiety pocztowej przeprowadziła firma Estymatorna ogólnopolskiej próbie 5900 dorosłych osób w okresie od 1 lipcado 16 października 2007 roku. Pytania dotyczące marek piwa jakiepiją respondenci miały charakter otwarty - respondenci musieli saminapisać nazwy tych marek.
Dołącz do dyskusji: Dwie trzecie Polaków pije piwo