SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży sukces "Pulsu Biznesu"

Puls Biznesu uznany za jeden z pięciu najlepiej zaprojektowanych dzienników świata

W 25 edycji konkursu "World's Best Designed Newspapers" organizowanego przez Society for News Design „Puls Biznes” został uznany za jeden z pięciu najlepiej zaprojektowanych dzienników świata. Oprócz „Pulsu Biznesu” nagrodzone zostały również dzienniki: meksykański „Récord”, szwedzki „Upsala Nya Tidning”, szkocki „The Herald” oraz angielski „The Independent on Sunday”. Ocenie poddawana była zarówno szata graficzna jak i zawartość merytoryczna 12 760 tytułów z całego świata.

Zdaniem Jurorów przyszłość należy właśnie do dzienników i tegoroczni zwycięzcy doskonale ten fakt rozumieją. Nie boją się podjąć ryzyka zmian w poszukiwaniu optymalnej formuły tytułu. A przy ich projektowaniu uwzględniają autentyczne potrzeby swoich czytelników. Jurorzy docenili „Puls Biznesu” za rozwiązania topograficzne kontrolujące i organizujące gazetę, a jednocześnie pobudzające wyobraźnię czytelników. Zdaniem ekspertów na sukces dziennika składa się również efektywne przenikanie się dziennikarstwa i grafiki artystycznej – słowa i grafiki tworzą jeden, wysokiej jakości produkt podany czytelnikowi w przyjaznej i zrozumiałej formie.

Zdaniem Jarosława Sroki, redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, nagroda jest o tyle cenna, że przyzna w dość szczególnym momencie – zaledwie 5 miesięcy po przeprowadzeniu zmian w „PB”. Przypomina, że w połowie września ubiegłego roku na rynek trafiło gruntowanie przebudowane wydanie dziennika. Prace nad nową szatą graficzną oraz zawartością merytoryczną dziennika trwały ponad 8 miesięcy, a rozpoczęto je od głębokiej analizy zawartości „PB”. Redakcja korzystała ze wsparcia konsultantów z uznanej nowojorskiej agencji 5W Design: J.F Mingon i J. Valasco oraz siostrzanych redakcji grupy Bonnier Business Press m.in. w Szwecji, Austrii i Danii. Autorem nowej makiety jest Jacek Utko, dyrektor artystyczny „Pulsu Biznesu”.

W wyniku zmian uproszczono strukturę dziennika, która składa się teraz z trzech głównych części – informacyjnej, komentarzowo-analitycznej (sekcja Inwestor) i nowej-poradniczej (sekcja Przedsiębiorca). Uatrakcyjniona szata graficzna po zmianach ma nawiązywać do tzw. quality papers.

Ten rok jak niedawno zapowiadał Waldemar Tevnell, prezes wydawnictwa, ma być dla „Pulsu Biznesu” najlepszym z dotychczasowych.

SND - The Society for News Design - jest międzynarodową organizacją zrzeszającą ponad 2 600 członków w USA i Kanadzie a także w ponad 50 innych krajach. W 2004 roku obchodzi 25 rocznicę powstania. Od początku podejmuje działania, w których wspiera rozwój dzienników m.in. poprzez organizację corocznego konkursu na najlepiej zaprojektowane tytuły. SND zrzesza wydawców, dziennikarzy, projektantów, dyrektorów artystycznych, fotografików, projektantów stron internetowych, grafików i studentów. Członkiem SND może zostać, każdy kto interesuje się dziennikarstwem i szeroko rozumianą grafiką.

Dołącz do dyskusji: Duży sukces "Pulsu Biznesu"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl