Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej", zyskuje kino ioutdoor
Wpływy reklamowe dzienników w listopadzie 2008 roku spadły o 5proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Sporo straciła'Gazeta Wyborcza i 'Rzeczpospolita', zyskał "Fakt". W listopadziewięcej wydano tymczasem na reklamę w kinie i na outdoorze - raportWirtualnemedia.pl.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w listopadzie 2008 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 82,1 mln zł, czyli o 9,4 mlnzł wobec analogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 30,1 mln zł (spadeko 0,5 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel SpringerPolska) - 19,7 mln zł (wzrost o 3,3 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w listopadzie2008 roku 241 mln zł wobec 253 mln zł w 2007 roku (dane bezautopromocji).
Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy zinnymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portalspołecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu,PR, badań i gospodarki!
bez autopromocji | |
Rok /Miesiąc | XI.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 241 087 636 zł |
GAZETA WYBORCZA | 82168 499 zł |
POLSKA | 30067 994 zł |
FAKT | 19714 348 zł |
RZECZPOSPOLITA | 18984 713 zł |
DZIENNIK | 18528 280 zł |
bez autopromocji | |
Rok /Miesiąc | XI.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 253 308 357 zł |
GAZETA WYBORCZA | 91547 456 zł |
POLSKA | 30549 720 zł |
RZECZPOSPOLITA | 20101 607 zł |
DZIENNIK | 19738 277 zł |
FAKT | 16445 372 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
W listopadzie więcej wydano tymczasem na reklamę w telewizji,kinie, w radiu, na outdoorze i magazynach - podsumowanie wpływówreklamowych (z autopromocją).
z autopromocją | ||
Rok /Miesiąc | XI.2007 | XI.2008 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 1142 731 463 zł | 1367 894 078 zł |
Radio | 189037 343 zł | 211316 459 zł |
Gazety | 265489 962 zł | 251417 430 zł |
Magazyny | 275079 193 zł | 278517 904 zł |
Outdoor | 98756 345 zł | 103726 000 zł |
Kina | 46793 523 zł | 66521 960 zł |
Razem | 2 017 887 829 zł | 2 279 393 831 zł |
Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych "Gazety Wyborczej", zyskuje kino ioutdoor