SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek Disney Channel, TVN24 też traci - ranking kanałów tematycznych

TVN 24, lider kanałów tematycznych, w maju zanotował spadek udziału w rynku. Który kanał muzyczny, dokumentalny, dla dzieci, sportowy, filmowy wybieraliśmy najczęściej?

Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w maju 2011 roku spadek udziału - o 14 proc. do poziomu 4,46 proc.

Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął dziecięcy Mini Mini z wynikiem 0,89 proc. Stacja ta zanotowała taki sam wynik jak w zeszłym roku. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy inne telewizje dziecięce: Disney Channel (miejsce czwarte, w dół o 29 proc.), Cartoon Network (miejsce siódme) oraz Disney XD (miejsce dziesiate).
 
Na trzecim miejscu najlepszych stacji tematycznych znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy, jego udział wyniósł 0,76 proc..  Drugie miejsce należało do kanału 13TH Street (0,52 proc. - wzrost o 33 proc.), a pierwszą trójkę uzupełnił kanał  Comedy Central. z wynikiem 0,47 proc.

Najchętniej oglądanym kanałem muzycznym była Viva Polska (wzrost z 0,62 proc. do 0,63 proc.). Drugie miejsce należało do kanału 4 Fun TV a pierwszą trójkę uzupełniła MTV Polska.

Liderem w segmencie kanałów sportowych był w maju Eurosport (0,53 proc. - wzrost o 23 proc.), na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery (0,74 proc.) a lifestylowych TVN Turbo (0,39 proc. - spadek o 5 proc.).

Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w maju 2011 roku 17,47 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 17,72 proc.

  Wszyscy 4+ (bez gości)
Lp.   V 2011   V 2010
1 TVN 24 4,43 TVN 24 4,54
2 Mini Mini 0,89 Disney Channel 1,04
3 AXN 0,76 Cartoon Network 0,91
4 Disney Channel 0,74 Mini Mini 0,89
5 VIVA Polska 0,63 AXN 0,77
6 Polsat News 0,63 Disney XD 0,72
7 Cartoon Network 0,58 Kino Polska 0,63
8 Discovery 0,56 VIVA Polska 0,62
9 Eurosport 0,53 Polsat News 0,57
10 Disney XD 0,53 Polsat Sport 0,54
11 13TH STREET 0,52 Comedy Central 0,50
12 TVN Style 0,48 Discovery 0,45
13 Nickelodeon 0,47 Eurosport 0,43
14 Comedy Central 0,47 TVN Style 0,43
15 Polsat Sport 0,46 TVN Turbo 0,41
16 TLC 0,41 13TH STREET 0,39
17 National Geographic Channel 0,41 Ale Kino 0,31
18 TVN Turbo 0,39 BBC CBeebies 0,31
19 Kino Polska 0,37 4fun TV 0,30
20 Ale Kino 0,36 Discovery World 0,30
21 Playhouse Disney 0,33 Zone Reality 0,29
22 Polsat Play 0,30 TVP Kultura 0,28
23 Polsat JimJam 0,30 Animal Planet 0,28
24 Discovery Science 0,29 Superstacja 0,28
25 TVP Kultura 0,28 Discovery Science 0,27
26 Discovery World 0,28 National Geographic Channel 0,27
27 Polsat Cafe 0,28 iTV 0,26
28 Animal Planet 0,27 Polsat Sport Extra 0,26
29 Comedy Central Family 0,26 MTV Polska 0,24
30 TVP Seriale 0,26 HBO 0,23


 
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, liderem TVN 24, której udział w rynku spadł z 3,43 proc. do 2,74 proc. Na drugim miejscu znalazła się Viva Polska, której udział wzrósł o 1 proc. do 1,12 proc.

  Wszyscy 16-49 (bez gości)
Lp.   V 2011   V 2010
1 TVN 24 2,74 TVN 24 3,43
2 VIVA Polska 1,12 Mini Mini 1,23
3 Comedy Central 0,9 VIVA Polska 1,10
4 AXN 0,85 AXN 1,07
5 Discovery 0,79 Cartoon Network 0,85
6 Mini Mini 0,74 Comedy Central 0,84
7 Disney Channel 0,65 Disney Channel 0,79
8 TVN Style 0,65 Kino Polska 0,78
9 TVN Turbo 0,56 TVN Style 0,67
10 Polsat News 0,53 TVN Turbo 0,62
11 Cartoon Network 0,51 Discovery 0,61
12 Disney XD 0,48 4fun TV 0,60
13 National Geographic Channel 0,48 Disney XD 0,59
14 Polsat Sport 0,46 Polsat Sport 0,51
15 4fun TV 0,43 Polsat News 0,51
16 Discovery Science 0,43 BBC CBeebies 0,48
17 TLC 0,43 HBO 0,40
18 Eurosport 0,43 MTV Polska 0,40
19 Polsat JimJam 0,43 FoxLife 0,35
20 Playhouse Disney 0,43 Ale Kino 0,34
21 Polsat Cafe 0,41 Polsat Sport Extra 0,34
22 TVP Seriale 0,4 iTV 0,32
23 HBO 0,38 TVP Kultura 0,31
24 Kino Polska 0,38 Canal+ 0,31
25 Ale Kino 0,36 Discovery World 0,31
26 Polsat Play 0,36 Discovery Science 0,31
27 Polsat Film 0,35 Eurosport 0,31
28 13TH STREET 0,34 Polsat Cafe 0,30
29 iTV 0,34 National Geographic Channel 0,28
30 Comedy Central Family 0,34 Animal Planet 0,27


W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w maju 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałami Comedy Central i AXN.   

  Wszyscy 16-49 miasta (bez gości)
Lp.   V 2011   V 2010
1 TVN 24 3,69 TVN 24 4,41
2 Comedy Central 1,28 Mini Mini 1,68
3 AXN 1,07 AXN 1,39
4 VIVA Polska 1,07 Comedy Central 1,17
5 Discovery 0,94 VIVA Polska 1,12
6 Mini Mini 0,9 Kino Polska 0,97
7 TVN Style 0,82 Cartoon Network 0,96
8 National Geographic Channel 0,68 TVN Style 0,91
9 Polsat Sport 0,66 4fun TV 0,71
10 Disney Channel 0,63 Discovery 0,69
11 TVN Turbo 0,63 TVN Turbo 0,67
12 Eurosport 0,57 Disney Channel 0,58
13 Disney XD 0,53 Polsat Sport 0,56
14 Ale Kino 0,52 Disney XD 0,52
15 Comedy Central Family 0,52 MTV Polska 0,50
16 Kino Polska 0,51 Ale Kino 0,49
17 Discovery Science 0,48 HBO 0,47
18 13TH STREET 0,46 Polsat News 0,46
19 Polsat News 0,46 Polsat Sport Extra 0,43
20 TLC 0,45 FoxLife 0,41
21 4fun TV 0,44 TVP Kultura 0,40
22 Cartoon Network 0,42 Eurosport 0,40
23 HBO 0,42 National Geographic Channel 0,40
24 iTV 0,4 iTV 0,37
25 MTV Polska 0,37 Discovery Science 0,35
26 Planete 0,37 Animal Planet 0,34
27 Nickelodeon 0,37 Canal+ 0,33
28 Discovery World 0,36 TLC 0,32
29 Canal+ 0,35 Discovery World 0,31
30 Polsat Sport Extra 0,34 13TH STREET 0,31


Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w maju 2011 roku także TVN 24.  

Grupa KabSat (bez gości)
Lp.   V 2011   V 2010
1 TVN 24 5,99 TVN 24 6,40
2 Mini Mini 1,21 Disney Channel 1,46
3 AXN 1,03 Cartoon Network 1,28
4 Disney Channel 1,00 Mini Mini 1,25
5 Polsat News 0,86 AXN 1,09
6 VIVA Polska 0,85 Disney XD 1,02
7 Cartoon Network 0,78 Kino Polska 0,89
8 Discovery 0,75 VIVA Polska 0,88
9 Eurosport 0,72 Polsat News 0,81
10 Disney XD 0,72 Polsat Sport 0,76
11 13TH STREET 0,70 Comedy Central 0,71
12 TVN Style 0,66 Discovery 0,63
13 Nickelodeon 0,64 TVN Style 0,61
14 Comedy Central 0,64 Eurosport 0,60
15 Polsat Sport 0,62 TVN Turbo 0,58
16 National Geographic Channel 0,56 13TH STREET 0,54
17 TLC 0,55 Ale Kino 0,44
18 TVN Turbo 0,53 BBC CBeebies 0,44
19 Kino Polska 0,51 4fun TV 0,43
20 Ale Kino 0,49 Discovery World 0,43
21 Playhouse Disney 0,44 Zone Reality 0,41
22 Polsat Play 0,40 TVP Kultura 0,40
23 Polsat JimJam 0,40 Animal Planet 0,39
24 Discovery Science 0,39 Superstacja 0,39
25 TVP Kultura 0,38 Discovery Science 0,38
26 Discovery World 0,38 National Geographic Channel 0,38
27 Polsat Cafe 0,38 Polsat Sport Extra 0,37
28 Animal Planet 0,37 iTV 0,36
29 Comedy Central Family 0,35 MTV Polska 0,34
30 TVP Seriale 0,35 HBO 0,33


 

Dołącz do dyskusji: Duży spadek Disney Channel, TVN24 też traci - ranking kanałów tematycznych

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
a Polsat News wyżej i wyżej
0 0
odpowiedź
User
tomek
Ogladam od kilku miesiecy Poslat News i pomimo ze stacja ma mniejszy budzet i nie ma tam wodotrysków jak w TVN 24 - to jest zdecydowanie lepsza. Najważniejsze ze jest dosyc dobrze zbalansowana tematycznie nie ma az tyle polityki i taniego gonienia za sensacja - co w TVN24 zaczyna inrytowac mnie coraz bardziej .
Na koniec kwestia najważniejsza - w Polsat News nie ma aż tak nachalnej propagandy politycznej i prorzadowej co w TVN 24.
Ponadto maja swietny program o wydarzeniach na świecie o 21:30
Podsumowując Polsat News Rulez!! Ogladam coraz czesciej zamiast tandetnej myslowo i mentalnie TVN 24
0 0
odpowiedź
User
skoblar
Po pierwsze. Nie "topowych" ale "czolowych" programów. Kiedy wreszcie zatrudnicie normalnych ludzi a nie gówniarstwo z wiochy kopiujące głąbów z internetu. Oj, żeby tu była Francja to by się wam dobral do dupy stosowny urząd.
Po drugie: Co to za lista. Znam masę ludzi (a każdy ma masę znajomych) i wszyscy oni ogladają TVP Kultura, Kino Polska, Polsat News potem ewentualnie inne programy. Kto wam płaci za takie ustawki? Może wreszcie zrobicie jakiś porządny serwis informacyjny o mediach. Wstyd.
0 0
odpowiedź