Duże wzrosty w reklamie radiowej. Eska Rock dwa razy więcej
Polskie stacje radiowe w maju br. cennikowo zarobiły z reklam 21,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty tych przychodów zanotowały Eska Rock, TOK FM i Jedynka.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że wszystkie czołowe stacje radiowe cennikowo zarobiły na reklamach więcej niż przed rokiem. Zdecydowanie największy wzrost tych wpływów - 94,6 proc. - osiągnęło Eska Rock (Grupa Radiowa Time). TOK FM (Agora) zarobiło więcej o 49,2 proc., Jedynka (Polskie Radio) - o 38,1 proc., a Eska Łódź (Grupa Radiowa Time) - 30,5 proc.
>>> RMF RM miażdży konkurencję, rośnie Trójka
Mniej więcej takie wzrosty jak średnia dla wszystkich stacji osiągnęły liderujące w segmencie RMF FM (Grupa RMF), Radio ZET (Eurozet) i Trójka (Polskie Radio) - odpowiednio 22,4, 22 i 22,5 proc. Eska Poznań zarobiła z reklam więcej o 15,4 proc., Eska Warszawa - o 9,8 proc., a Eska Wrocław (wszystkie rozgłośnie należą do Grupy Radiowej Time) - o 3,9 proc.
>>> Złote Przeboje z największym wzrostem wśród sieci radiowych
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji) | ||
V.2012 | V.2011 | |
RMF FM | 101 875 925 zł | 83 249 340 zł |
Radio ZET | 58 370 315 zł | 47 854 100 zł |
Program III Polskiego Radia | 17 594 950 zł | 14 364 450 zł |
Program I Polskiego Radia | 7 784 720 zł | 5 637 440 zł |
Eska Rock | 6 350 540 zł | 3 262 390 zł |
TOK FM | 5 562 740 zł | 3 729 305 zł |
Eska Warszawa | 4 843 180 zł | 4 411 670 zł |
Eska Wrocław | 4 833 238 zł | 4 652 338 zł |
Eska Poznań | 4 215 978 zł | 3 651 488 zł |
Eska Łódź | 3 885 084 zł | 2 976 762 zł |
monitorowane stacje razem | 322 930 052 zł | 266 595 227 zł |
Dołącz do dyskusji: Duże wzrosty w reklamie radiowej. Eska Rock dwa razy więcej