Duże spadki wśród miesięczników poradnikowych
W listopadzie 2009 roku spadła sprzedaż większości miesięczników poradnikowych adresowanych do kobiet. Najwięcej stracił magazyn "Claudia" (G+J Polska) a liderem w segmencie było pismo "Dobre Rady" (Burda Media Polska).
Sprzedaż ogółem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Media Polska) w listopadzie 2009 r. wyniosła 488 170 egz. (wzrost o 8 proc.) - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które sprzedało się w ilości 447 853 egz. (spadek o 6 proc.), a na pozycji trzeciej uplasował się "Poradnik Domowy" (Agora) ze sprzedażą ogółem na poziomie 388 372 egz. (spadek o 8 proc.).
listopad | ||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 488 170 | 452 040 |
Kobieta i Życie | 447 853 | 477 900 |
Poradnik Domowy | 388 372 | 421 194 |
Świat Kobiety | 343 221 | 437 645 |
Olivia | 227 221 | 303 227 |
Claudia | 218 369 | 303 793 |
Porównując dane z listopada 2009 r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że największy spadek sprzedaży ogółem odnotował miesięcznik "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer).
2009 | ||
Wirtualnemedia.pl | listopad | październik |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 488 170 | 483 792 |
Kobieta i Życie | 447 853 | 451 028 |
Poradnik Domowy | 388 372 | 384 267 |
Świat Kobiety | 343 221 | 436 707 |
Olivia | 227 221 | 244 326 |
Claudia | 218 369 | 230 930 |
Dołącz do dyskusji: Duże spadki wśród miesięczników poradnikowych