Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych
W sierpniu 2009 roku większość tytułów z segmentu pismmotoryzacyjnych (tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadeksprzedaży w porównaniu z analogicznym miesiącem 2008 roku. Lideremsegmentu był "Auto Świat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (AxelSpringer Polska) wyniosła w sierpniu 2009 r. 105 455 egz., co wstosunku do sierpnia 2008 roku oznacza spadek o 3 proc. - wynika zdanych Związku Kontroli Dystrybucji Prasyopracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor"(Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 104 077 egz. (wzrost o1 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "TopGear" (Burda Media Polska), który na polskim rynkuzadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w sierpniu 2009 r.wyniosła 76 652 (w dół o 15 proc.).
sierpień | ||
2009 | 2008 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Auto Świat* | 105455 | 108 870 |
Motor* | 104077 | 103 247 |
Top Gear | 76 652 | 89 342 |
Auto ŚwiatPoradnik | 45 818 | 39 449 |
Auto, Motor iSport | 37 611 | 43 789 |
Auto - Moto MagazynZmotoryzowanych | 39 026 | 45 610 |
Świat Motocykli | 31 857 | 33 255 |
Magazyn RajdowyWRC | 7 777 | 8 527 |
Automobilista | - | 9 169 |
Porównując dane z sierpnia br. do danych z poprzedniego miesiącamożna stwierdzić, że najwięcej zyskał "Motor".
2009 | ||
sierpień | lipiec | |
ZKDP | Sprzedażogółem | |
Auto Świat* | 105455 | 100858 |
Motor* | 104077 | 91 730 |
Top Gear | 76 652 | 76 210 |
Auto ŚwiatPoradnik | 45 818 | 45 182 |
Auto, Motor iSport | 37 611 | 35 687 |
Auto - Moto MagazynZmotoryzowanych | 39 026 | 34 318 |
Świat Motocykli | 31 857 | 29 705 |
Magazyn RajdowyWRC | 7 777 | 8 216 |
Automobilista | - | 11 142 |
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałe tytuływymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: Duże spadki na rynku pism motoryzacyjnych