Drożeją reklamy przy Super Bowl, 5 mln dolarów za 30-sekundowy spot
Stacja CBS podniesie ceny reklam przy finale Super Bowl, który zostanie rozegrany w lutym 2016 roku. Koszt jednego spotu wzrośnie o 11 procent do 5 milionów dolarów.
Najbliższy finał amerykańskiej ligi NFL będzie 50. w historii. O cenach obowiązujących przy sprzedaży reklam nadawanych podczas Super Bowl poinformował Leslie Moonves, CEO CBS.
Według zapowiedzi koszt jednego 30-sekundowego spotu wyniesie 5 mln dol. To oznacza, że reklamy będą droższe o 11 proc. od tych sprzedawanych przy tegorocznym finale Super Bowl, gdy cena jednej reklamy wynosiła 4,5 mln dol., jednak w niektórych przypadkach spoty zostały sprzedane za 4,7 mln dol.
- Reklama przy Super Bowl jest dla marek bardziej dochodowa niż kiedykolwiek wcześniej - podkreślił Moonves. - Obecna cena czasu antenowego przy tym wydarzeniu odzwierciedla jego rzeczywistą wartość.
Szef CBS zapowiedział także, że w odróżnieniu od lat poprzednich reklamy przy Super Bowl będą sprzedawane razem dla transmisji telewizyjnej oraz relacji w internecie. Wcześniej spoty internetowe i telewizyjne musiały być przez reklamodawców zamawiane osobno.
Przyszłoroczny Super Bowl odbędzie się 7 lutego na stadionie w Santa Clara w Kalifornii. Finał ligi NFL jest jednym z najchętniej oglądanych wydarzeń w amerykańskiej telewizji. Ostatnia transmisja w lutym 2015 r. okazała się rekordowa w historii Super Bowl - przyciągnęła przed ekrany 114,5 mln widzów, 1,3 mln obejrzało mecz w internecie (więcej o tym).
W wypadku ostatniego Super Bowl CBS nie miała większych problemów ze sprzedażą czasu reklamowego. W sumie nabywców znalazło 70 30-sekundowych spotów, kolejnych 18 sprzedano przy transmisji internetowej.
Z reklam nadanych przy transmisji największy oddźwięk wywołały spoty Budweisera, T-Mobile, McDonald's i Always (zobacz ranking)
Dołącz do dyskusji: Drożeją reklamy przy Super Bowl, 5 mln dolarów za 30-sekundowy spot