Dove tworzy bazę nieretuszowanych zdjęć kobiet
Należąca do Unilevera marka Dove rozpoczęła współpracę z Getty Images, by w ramach projektu fotograficznego #ShowUs zmienić obraz kobiet na świecie.
Dzięki współpracy Dove z Getty Images i Girlgaze powstała największa na świecie baza nieretuszowanych zdjęć kobiet i osób o nie-binarnej tożsamości płciowej. Celem tego projektu jest zmiana ich postrzegania przez społeczeństwo.
Stworzona biblioteka zawiera ponad 5 tys. zdjęć, które ukazują osoby identyfikujące się jako kobiety oraz te, które nie są przypisane jednej płci. Ma przełamywać stereotypy dotyczące urody.
W projekcie wzięły udział kobiety wszystkich grup etnicznych, typów urody i sylwetki. Jak podaje Dove, z przeprowadzonych badań wynika, że ponad 70 proc. kobiet na całym świecie nie czuje się reprezentowana przez codzienne zdjęcia zamieszczane w mediach i w przestrzeni publicznej.
Ze zdjęć tych mogą korzystać media i reklamodawcy. Fotografie te mają odzwierciedlać autentyczne doświadczenia kobiet na całym świecie. Ich autorami jest 116 fotografów z 39 krajów.
Do społecznej zmiany sposobu pokazywania kobiet w mediach i w reklamie wezwała Sophie Galvani, wiceprezes marki Dove w Unileverze, która jest inicjatorką tej inicjatywy.
Dołącz do dyskusji: Dove tworzy bazę nieretuszowanych zdjęć kobiet