400 tys. wniosków o dofinansowanie cyfrowego odbiornika, 50 tys. dekoderów sprzedanych na pocztach
W placówkach Poczty Polskiej złożono dotąd blisko 400 tys. wniosków o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Poczta sprzedała dotychczas także ponad 50 tys. dekoderów. To oznacza wzrost o 100 tys. wniosków w ciągu miesiąca i 20 tys. więcej dekoderów.
Obsługa wniosków o dofinansowanie cyfrowych odbiorników ruszyła 21 marca br. Złożenie wniosku możliwe jest albo przez internet, albo w placówkach Poczty Polskiej. Jednak - jak informuje Poczta - najpopularniejszym wśród Polaków sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego jest wizyta w urzędzie pocztowym lub jego filii.
Zobacz także: Będzie pozew TV Puls w sprawie DVB-T2. „Jest dużo gorzej niż zakładaliśmy”
- Można tam uzyskać pomoc w wypełnianiu wniosku, który następnie szybko, na miejscu, rozpatrujemy. Dzięki wprowadzeniu do naszej oferty urządzeń umożliwiających odbiór nowego standardu telewizji, klienci nie muszą już szukać sklepów z elektroniką - podkreśla Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.
Zobacz także: Brak TVN, Polsatu i TV Puls. 500 mln zł rekompensaty dla nadawców?
Przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywało się regionami, etapowo. Ostatnie przełączenie nastąpiło 27 czerwca br. w północno-wschodniej część kraju i objęło województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i lubelskie.
Osoby, które utraciły możliwość odbioru telewizji, wciąż jeszcze mogą zawnioskować o dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego, program dofinansowania trwać będzie do końca bieżącego roku.
Zobacz także: Część widzów tylko z TVP. „Opozycja może kwestionować wyniki wyborów”
Dołącz do dyskusji: 400 tys. wniosków o dofinansowanie cyfrowego odbiornika, 50 tys. dekoderów sprzedanych na pocztach