Dostawcy energii zwiększają wydatki reklamowe. Liderem Tauron, Polkomtel i Orange z dużymi wzrostami
Przez jedenaście miesięcy 2015 roku dostawcy i dystrybutorzy energii elektrycznej wydali na reklamy w mediach pozainternetowych 82 proc. więcej niż rok wcześniej. Najwięcej zainwestowali w telewizji, gazetach i radiu. Reklamowym liderem branży jest Tauron, a największą dynamikę wydatków notują Polkomtel i Orange.
W okresie od stycznia do listopada 2015 roku cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii elektrycznej w mediach pozainternetowych wyniosły 111,5 mln zł - wynika z danych Kantar Media. Było to 81,9 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Zdecydowana większość, bo blisko dwie trzecie tych budżetów ulokowano w telewizji - 70,4 mln zł. To 225 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie dostawcy prądu znacznie więcej zainwestowali również w reklamę w radiu (o 40,8 proc. - 10,9 mln zł) oraz na outdoorze (36,1 proc. więcej, blisko 4 mln zł). Więcej na ich reklamach zarobiły też magazyny (wzrost o 28,2 proc., do 4,8 mln zł) oraz kina (wzrost o 19,5 proc., do 9,7 mln zł).
Mniej reklam firm z branży energetycznej było w dziennikach, gdzie te wydatki spadły w skali roku o 31,1 proc., do 11,8 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2014 | I-XI 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 21 674 100 zł | 70 360 604 zł | 224,6 |
Radio | 7 721 141 zł | 10 871 728 zł | 40,8 |
Gazety | 17 077 207 zł | 11 772 116 zł | -31,1 |
Magazyny | 3 743 673 zł | 4 797 531 zł | 28,2 |
Outdoor | 2 911 005 zł | 3 961 117 zł | 36,1 |
Kina | 8 155 799 zł | 9 743 820 zł | 19,5 |
Indoor | 7 800 zł | - | - |
Razem | 61 290 725 zł | 111 506 916 zł | 81,9 |
Największym reklamodawcą wśród dostawców prądu w okresie styczeń-listopad 2015 roku była spółka Tauron Polska Energia, która zwiększyła wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach rok do roku o 12,4 proc., do 26,5 mln zł. Jesienią 2015 roku Tauron wspierał kampanią m.in. ofertę „Prąd z serwisantem 24h dla firm”.
Niewiele mniej na promocję swoich usług wydała w tym czasie Polska Grupa Energetyczna (PGE) - było to 23,6 mln zł (35,6 proc. więcej niż rok wcześniej). W ostatniej kampanii firma promowała się hasłem „Prąd jak prąd, ale w stałej cenie”.
Koncern Energa zainwestował z kolei 9,3 mln zł, czyli 47,8 proc. więcej w skali roku. Latem 2015 roku akcją ze sportowcami promował program CSR-owy „Energa dla Ciebie”.
Do czołówki największych reklamodawców wśród dostawców i dystrybutorów energii trafili w tym roku dwaj operatorzy telefonii komórkowej: Polkomtel i Orange Polska, którzy od niedawna oferują swoim klientom energię. Polkomtel na wsparcie reklamowe tych usług wydał w mediach 14,6 mln zł, a Orange - 12 mln zł.
Cennikowe wydatki reklamowe dostawców i dystrybutorów energii | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2014 | I-XI 2015 | zmiana proc. |
TAURON POLSKA ENERGIA | 23 611 533 zł | 26 543 399 zł | 12,4 |
PGE POLSKA GRUPA ENERGETYCZNA | 17 428 431 zł | 23 625 599 zł | 35,6 |
POLKOMTEL | 9 200 zł | 14 636 651 zł | 158994.0 |
ORANGE POLSKA | 965 089 zł | 12 032 004 zł | 1146.7 |
ENERGA | 6 280 089 zł | 9 279 222 zł | 47.8 |
razem | 61 290 725 zł | 111 506 916 zł | 81,9 |
Dołącz do dyskusji: Dostawcy energii zwiększają wydatki reklamowe. Liderem Tauron, Polkomtel i Orange z dużymi wzrostami