Dorota Adamczyk-Mroczek na nowym stanowisku nadzoruje wpływy cyfrowe „Gazety Wyborczej”
Z początkiem stycznia Dorota Adamczyk-Mroczek objęła nowo utworzone stanowisko chief digital revenue officer „Gazety Wyborczej” i Wyborcza.pl (Agora). W firmie pracuje od 11 lat.
Jako chief digital revenue officer Dorota Adamczyk-Mroczek odpowiada za opracowanie i wdrożenie kompleksowej strategii wzrostu wpływów „Gazety Wyborczej” zarówno z reklamy internetowej, jak i z subskrypcji. Ponadto będzie realizowała nowe przedsięwzięcia biznesowe w obszarze cyfrowym.
Dorota Adamczyk-Mroczek nadal będzie podlegać bezpośrednio Joannie Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”. Jednocześnie będzie nadzorowała dział strategii subskrypcyjnej, którego szefową jest Danuta Breguła, oraz zespół rozwoju cyfrowego produktu reklamowego.
Według danych ZKDP w pierwszych trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 86 366 egz., o 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Portal Wyborcza.pl w październiku ub.r. zanotował 7,81 mln realnych użytkowników i 78 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Natomiast na początku listopada ub.r. liczba użytkowników mających wykupioną prenumeratę cyfrową „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 200 tys.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dorota Adamczyk-Mroczek w Agorze od 11 lat
Poprzednio Dorota Adamczyk-Mroczek była szefową działu rozwoju produktu w „Gazecie Wyborczej”, funkcjonującego w ramach biura reklamy dziennika. Jej obowiązki przejmie zespół sprzedaży „GW”, którym jako dyrektor bez zmian kieruje Joanna Kwas. Podlegają jej zespoły sprzedaży agencyjnej i regionalnej, działy sprzedaży cyfrowej prenumeraty instytucjonalnej oraz rozwoju oferty reklamowej online, a także zespół odpowiedzialny za projekty specjalne. Zespołem agencyjnym pokieruje Marta Gądek.
Dorota Adamczyk-Mroczek pracuje w Agorze od 11 lat. W 2014 roku zaczęła kierować zespołem ekspertów branżowych „Gazety Wyborczej", a w 2015 roku - sprzedaży agencyjnej marki „GW”.
W 2017 roku zaczęła kierować współpracą z klientami bezpośrednimi w Warszawie, odpowiadając za sprzedaż reklam i usług w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej”. Poszerzyła kompetencje swojego zespołu o sprzedaż internetową, wprowadzając na rynek ofertę serwisów z grupy Wyborcza.pl. Natomiast w 2018 roku została szefową działu rozwoju produktu w „Gazecie Wyborczej”.
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody Agory ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” wzrosły rok do roku o 8,4 proc. do 72 mln zł, a z reklam w niej zmalały o 10,4 proc. do 52,4 mln zł.
W trzecim kwartale ub.r. Agora w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży o 13,3 proc. do 293,3 mln zł oraz 3,1 mln zł straty netto. Mocno wzrosły przychody firmy z kin Helios, AMS prasy i Next Film, a duży spadek nastąpił w pionie poligraficznym.
Dołącz do dyskusji: Dorota Adamczyk-Mroczek na nowym stanowisku nadzoruje wpływy cyfrowe „Gazety Wyborczej”