Domowe perypetie w reklamach Tesco, koniec współpracy z Robertem Makłowiczem (wideo)
Sieć sklepów Tesco w obecnej kampanii reklamowej wprowadza nowy format kreatywny autorstwa agencji Ogilvy & Mather. Firma zakończyła ponad trzyletnią współpracę ze swoim poprzednim ambasadorem reklamowym - Robertem Makłowiczem.
Tesco Polska od listopada emituje nowe reklamy pod hasłem „ Ciesz się tym, co ważne i zobacz co jeszcze dla Ciebie przygotowaliśmy”. W serii 15-sekundowych spotów produktowych pokazane są różne sceny z codziennego życia rodziny, np. wspólne gotowanie i pieczenie oraz zabawy dzieci. Ma to podkreślać bliskość i pomocność marki Tesco.
Za kreację obecnych reklam odpowiada agencja Ogilvy & Mather, z którą Tesco pracuje od kilku miesięcy. W wyniku sieciowych decyzji latem br. zakończono współpracę z agencją Red8, z kolei czeski oddział agencji Ogilvy & Mather jest regionalnym hubem reklamowym Tesco na Europę Środkową i Wschodnią.
W kampanii nie ma już Roberta Makłowicza, z którym Tesco współpracowało od wiosny 2012 roku. Znany kucharz pojawił się początkowo w reklamach sklepów występował razem z animowanymi bohaterami: Heniem i Krysią. Obsługą reklamową Tesco zajmowała się wtedy agencja PZL. Kilka miesięcy później wizerunek kucharza - jako łowcy smaków - dodatkowo wprowadzono na opakowania wybranych produktów marki własnej Tesco. Serię spotów z udziałem Henia i Krysi zakończono po tym, jak wiosną ub.r. Tesco rozpoczęło współpracę z agencją Red8. W większości późniejszych kampanii głównym bohaterem reklam artykułów żywnościowych był sam Makłowicz. Rok temu w bożonarodzeniowej kampanii pokazywał świąteczne zwyczaje kulinarne w różnych krajach.
Wiosną br. Tesco zaczęło cykl reklam z poradami i ciekawostkami dotyczącymi codziennych obowiązków domowych. Jednocześnie prowadzono kampanię, w której Robert Makłowicz promował wędliny Tesco Finest.
- Dziś, po ponad trzech latach współpracy, możemy powiedzieć, iż zrealizowaliśmy postawione sobie wówczas cele - uzasadniło rezygnację z Makłowicza biuro prasowe Tesco Polska, odpowiadając na pytania portalu Wirtualnemedia.pl. - Zainspirowaliśmy i zachęciliśmy tysiące naszych klientów do skosztowania nowych smaków i spróbowania swoich sił w kuchni. Wspólnie wprowadziliśmy nowe produkty, mocno wzmocniliśmy wizerunek marki i produktów własnych Tesco - wyliczyło biuro.
Nowa kampania potrwa do świąt Bożego Narodzenia. Obejmuje telewizję, radio, internet, prasę, billboardy i nośniki POS. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative Media Warszawa.
Dołącz do dyskusji: Domowe perypetie w reklamach Tesco, koniec współpracy z Robertem Makłowiczem (wideo)