Dobry początek roku dla magazynów, „Grazia” i „Tele Tydzień” z największym wzrostem wpływów z reklam (analiza)
Wpływy reklamowe magazynów w styczniu br. były wyższe o 16,2 proc. w stosunku do stycznia ub.r. Najwyższą dynamikę przychodów z reklam miały „Grazia”, „Tele Tydzień” i „Uroda życia”.
W styczniu br. magazyny osiągnęły wpływy z reklam w wysokości 277,5 mln zł, czyli 16,2 proc. wyższe niż w styczniu ub.r. - wynika z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Liderem przychodów pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił więcej niż dwa kolejne w reklamowym rankingu magazyny. Miesięcznik w skali roku zwiększył wpływy z reklam o 5,4 proc., do 24,9 mln zł.
Tytuł ten był również liderem pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy w 2016 roku - jego sprzedaż wyniosła (wg danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy) 197 258 egz.
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do tygodnika „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) z przychodami w kwocie 11,3 mln zł. To 54,4 proc. więcej niż rok temu.
Trzecią lokatę zajmuje wydawana przez Edipresse Polska „Uroda życia”. Tytuł zarobił na reklamach 10,3 mln zł, czyli 50,7 proc. więcej niż w styczniu ub.r.
Największy wzrost przychodów reklamowych miał w skali roku miesięcznik „Grazia” (Wydawnictwo Bauer) – zwiększyły się one o 60,2 proc. z 3,8 do 6 mln zł.
O 46,2 proc. więcej zarobił z kolei miesięcznik „Olivia” (Wydawnictwo Bauer) - 6,7 mln zł. Kolejny miesięcznik tego wydawcy - miesięcznik „Pani” zwiększył wpływy z reklam o 40,7 proc.
40,7 proc. więcej zarobił wydawany przez Bauera miesięcznik „Pani” (8,8 mln zł).
W magazynie „Viva” (Edipresse Polska) reklamodawcy wydali w styczniu br. 25,7 proc. więcej niż rok temu (9,5 mln zł), a w „Claudii” (Burda Media) - 28 proc. więcej (6,8 mln zł).
Jedyny w czołówce 10 największych pod względem wpływów z reklam tygodnik opinii - tytuł „Wprost” (PMPG Polskie Media) zarobił na reklamach w omawianym okresie 8,4 mln zł, czyli 24,7 proc. więcej niż rok temu.
Wydawca tego tytułu poinformował ostatnio, że zamknął 2016 rok przychodami ze sprzedaży na poziomie 57 mln zł , a zysk operacyjny wyniósł 9,5 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) | |||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2016 | I 2017 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 23 628 307 zł | 24 909 100 zł | 5,4 |
TELE TYDZIEŃ | 7 330 331 zł | 11 316 210 zł | 54,4 |
URODA ŻYCIA | 6 845 050 zł | 10 313 800 zł | 50,7 |
VIVA | 7 553 792 zł | 9 496 467 zł | 25,7 |
PANI | 6 236 588 zł | 8 772 820 zł | 40,7 |
WPROST | 6 718 950 zł | 8 376 400 zł | 24,7 |
ŚWIAT KOBIETY | 7 815 761 zł | 7 903 250 zł | 1,1 |
CLAUDIA | 5 328 979 zł | 6 823 640 zł | 28 |
OLIVIA | 4 590 979 zł | 6 711 000 zł | 46,2 |
GRAZIA | 3 762 400 zł | 6 025 920 zł | 60.2 |
razem | 238 756 385 zł | 277 533 404 zł | 16,2 |
Dołącz do dyskusji: Dobry początek roku dla magazynów, „Grazia” i „Tele Tydzień” z największym wzrostem wpływów z reklam (analiza)