Dobre wyniki TVN
W I półroczu 2004 TVN odnotował wzrost przychodów i zysków, ale też spory wzrost kosztów
Coraz lepsze wyniki finansowe notuje TVN. Jak wynika z opublikowanego w poniedziałek raportu w I półroczu 2004 przychody TVN wzrosły o 19 proc. do poziomu 362 mln zł, zysk z działalności operacyjnej o 28% do 106 mln zł, zysk netto o 93% do 81 mln zł a wartości środków pieniężnych netto z działalności operacyjnej wzrosłą o 47% do 135 mln zł. Warto jednak podkreślić, że na wzrost zysku netto w głównej mierze złożyła się zmiana systemu podatkowego, dzięki której TVN płaci 19 proc. podatku CIT a nie jak rok wcześniej 27%.
- W I połowie 2004 roku osiągnęliśmy znaczny wzrost wyników finansowych.Wzrost rynku reklamy pozwolił nam na zwiększenie naszych wewnętrznych celów sprzedażowych za 2004 r. Proces integracji TVN 24 jest przeprowadzany z sukcesem. Jednocześnie wykorzystujemy możliwości rozwoju poprzez
uruchamianie naszych kanałów tematycznych - powiedział Piotr Walter, Prezes TVN S.A.
W I połowie 2004 r. Grupa TVN uzyskała 28.9% udziału w oglądalności w porze największej oglądalności w docelowej grupie widzów, która obejmuje młodą, miejską widownię. Udział ten był o 10% wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym. Średni dobowy udział kanału TVN w oglądalności w całej populacji wzrósł z 13.9% do 15%, podczas gdy udział kanału TVN Siedem wzrósł z 1.9% do 2%. TVN 24 utrzymywał udział oglądalności w całej populacji na poziomie 0.8%.
TVN wprowadził w marcu 2004 roku swoją wiosenną ramówkę. Nowe programy, które po rozpoczęciu nadawania odniosły sukces to przede wszystkim Dzieciaki z klasą oraz Mamy cię. Sukcesem okazały się również wyprodukowane przez TVN seriale dokumentalne Detektyw i Alfabet mafii, a wysokie wyniki osiągają od lat takie pozycje jak talk show Pod Napięciem czy magazyn Superwizjer. Program informacyjny Fakty, codzienny magazyn reporterów Uwaga,, jedyny w Polsce codzienny talk show Rozmowy w Toku wraz z emitowanym również codziennie serialem Na Wspólnej, stanowią fundament ramówki i zapewniają stabilność osiąganych wyników. W wiosennej ramówce nastąpił także wzrost udziału programów produkowanych przez i dla TVN, poprzez wprowadzenie na antenę polskiej wersji Najsłabszego Ogniwa. Program ten zastąpił dotychczas nadawaną w tym paśmie telenowelę.
W dniu 11 marca 2004 r. Spółka zakończyła transakcję zakupu TVN 24 od Grupy ITI za kwotę 168 mln zł.
W dniu 15 kwietnia 2004 r. TVN uzyskał 10-letnią koncesję na naziemne nadawanie kanału
TVN. TVN posiadał poprzednio regionalne koncesje na nadawanie w północnej Polsce oraz w Warszawie i Łodzi, natomiast w pełni kontrolowana jednostka zależna, TV Wisła, posiadała koncesję na naziemne nadawanie w południowej Polsce. Scalona koncesja zastępuje koncesje regionalne i wygasa w dniu 14 kwietnia 2014 r. Ponadto Grupa TVN posiada koncesje na nadawanie kanałów drogą satelitarną i naziemną.
W dniu 29 kwietnia 2004 r. uruchomiono ITVN, polski płatny kanał telewizyjny, dostępny
obecnie w Stanach Zjednoczonych.
W dniu 2 lipca 2004 r. Zgromadzenie Wspólników TVN podjęło uchwałę o przekształceniu TVN za spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną. Tego samego dnia
Zgromadzenie Wspólników podjęło uchwałę o zmianie umowy spółki. Dnia 30 lipca 2004 r.
Krajowy Sąd Rejestrowy dokonał wpisu TVN S.A. do rejestru przedsiębiorców.
W dniu 22 lipca 2004 r. Grupa TVN rozwiązała umowę podpisaną z JHH i FAMP na zakup
licencji i podpisała nową umowę Programming Library Assumption and Assignment Agrement.
Zgodnie z warunkami nowej umowy Grupa TVN zobowiązana jest zapłacić JHH i FFMP
termination fee w wysokości 2,2 mln USD oraz na mocy tej umowy Grupa TVN staje się stroną zamiast JHH i FFMP we wszystkich kontaktach ze studiami. W rezultacie Grupa TVN
bezpośrednio podpisze umowy z takimi dystrybutorami jak Warner Brothers, DreamWorks,
Universal i Paramount.
W dniu 1 sierpnia 2004 r. Grupa TVN uruchomiła nowy kanał TVN Style. Jest to kanał płatny
skierowany do polskich kobiet w wieku od 16 do 45 lat.
Koszty nadawania i programowe wzrosły o 8% z 191 mln zł za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2003 do 206 mln zł za analogiczny okres 2004 r. Jak podaje TVN wzrost ten jest w głównej mierze spowodowany kosztami nadawania i programowymi TVN 24, które od daty zakupu do dnia 30 czerwca 2004 r. wyniosły 17 mln zł. Koszty nadawania i programowe za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2004 r. zawierają również koszty rezerwy na termination fee w wysokości 8 mln zł wynikającą z rozwiązania umowy z JHH i FFMP.
Koszty sprzedaży wzrosły o 59% z poziomu 12 mln zł za okres 6 miesięcy zakończony 30
czerwca 2003 r. do 19 mln zł za analogiczny okres 2004 r. W wyniku zakupu TVN 24 koszty
sprzedaży wzrosły o 2 mln zł w okresie 6 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2004 r..
Koszty ogólnego zarządu wzrosły o 61% z 18 mln zł za okres 6 miesięcy zakończony 30
czerwca 2003 r. do poziomu 29 mln zł za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2004 r. W
okresie od daty zakupu przez TVN do 30 czerwca 2004 r. TVN 24 poniósł koszty ogólnego
zarządu w kwocie 3 mln zł. Koszty doradztwa poniesione przez Grupę TVN w omawianym
okresie wyniosły 5 mln zł, w porównaniu z 1 mln zł poniesionym w okresie sześciu miesięcy
zakończonym 30 czerwca 2003 r. Ten wzrost kosztów spowodowany jest dodatkowymi
kosztami doradztwa i obsługi prawnej poniesionymi przy transakcji zakupu udziałów TVN 24.
Ponadto koszty ogólnego zarządu zawierają koszty doradztwa w kwocie 6 mln zł
przeklasyfikowane w omawianym okresie z kosztów nadawania i programowych.
Pozostałe koszty operacyjne za I półrocze 2004 r. zawierają kwotę 2 mln zł rezerwy wynikającej z wyceny wartości godziwej gruntu będącego w posiadaniu Grupy TVN.
Grupa TVN poniosła koszty finansowe netto w wysokości 5 mln zł za okres 6 miesięcy
zakończony 30 czerwca 2004 r., w porównaniu z kosztami finansowymi netto w wysokości 21 mln zł poniesionymi za analogiczny okres 2003 r. Tak znaczący spadek kosztów finansowych
spowodowany jest wzrostem przychodów z tytułu dodatnich różnic kursowych. Znaczące
przychody z tego tytułu zostały osiągnięte dzięki umocnieniu się PLN w stosunku do Euro w
czerwcu 2004 r.
Zysk brutto Grupy TVN wzrósł o 63% z poziomu 62 mln zł za okres 6 miesięcy zakończony 30 czerwca 2003 roku do 101 mln zł osiągniętych za analogiczny okres 2004 r.
TVN S.A. ("TVN") jest drugim pod względem wielkości prywatnym nadawcą telewizyjnym w Polsce. TVN posiada obecnie i nadaje siedem kanałów telewizyjnych, TVN, TVN Siedem, TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style i ITVN.
Dołącz do dyskusji: Dobre wyniki TVN