Dobra pierwsza połowa roku dla WPP
Dzięki igrzyskom olimpijskim w Pekinie i kampanii wyborczej w USA,holding reklamowy WPP Group zanotował 14-procentowy wzrost zyskunetto w I połowie bieżącego roku, do poziomu nieco ponad 390milionów dolarów.
Dochody WPP również zwiększyły się o 14 procent w porównaniu zpierwszymi sześcioma miesiącami roku ubiegłego i wyniosły około 6,2miliarda dolarów - informuje serwis MediaPost Publications.
W regionie Azji, Ameryki Łacińskiej, Afryki i Bliskiego Wschodudochody holdingu były wyższe o ponad 25 procent, w Europiekontynentalnej o 20 procent, w Ameryce Północnej o 7 procent, a wWielkiej Brytanii o 4,5 procenta.
Generalnie finansowe wyniki firmy spełniły bądź przewyższyłyoczekiwania analityków. Holding ostrzegł jednak, że przyszły rokmoże okazać się o wiele trudniejszy, głównie dlatego, że na jednymz ważniejszych jego rynków jakim są Chiny, może wystąpićspowolnienie po igrzyskach. Do tego dochodzi obawa, że amerykańskai europejska gospodarka mogą wciąż odczuwać wpływ kryzysu narynkach finansowych i wzrostu cen towarów.
Bardziej obiecująco wygląda za to rok 2010, w którym odbędą siętakie imprezy jak piłkarski undial w RPA, zimowa olimpiada wVancouver, targi World Expo w Szanghaju oraz Asian Games wGuangzhou.
Do WPP Group należą m.in. Ogilvy & Mather, MindShare,Mediaedge:cia, MediaCom, Maxus, JWT, Y&R oraz Grey.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Dobra pierwsza połowa roku dla WPP