Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów przejrzy opcje strategiczne, chce szybciej rozwijać ofertę cyfrową
PMPG Polskie Media, której spółki zależne wydają m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”, kolejny raz w ostatnim okresie ogłosiła przegląd opcji strategicznych, jedną z nich jest współpraca z potencjalnymi inwestorami. Firma chce rozwijać się przede wszystkim w obszarze cyfrowym.
W komunikacie giełdowym PMPG Polskie Media wyliczyła, że na wstępnym etapie przeglądu opcji „rozważa wszystkie możliwe opcje strategiczne i wszystkie podda analizie, w tym pozyskanie inwestora, nabycie lub zbycie poszczególnych aktywów, wspólne przedsięwzięcie z innymi podmiotami”. Firma będzie współpracowała z wybranym doradcą transakcyjnym.
W ramach procesu zamierza „rozpoznać możliwości dalszego rozwoju, w szczególności w obszarze działalności cyfrowej, a także możliwości współpracy z potencjalnymi inwestorami”.
„Wprost” od wybuchu epidemii tylko cyfrowy
PMPG Polskie Media przypomniała, że przez ostatnich kilka lat jej spółki zależne wydające tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” realizowały strategię transformacji cyfrowej. Ten pierwszy od kwietnia 2020 roku ukazuje się wyłącznie w formie cyfrowej, w serwisach internetowych obu wprowadzono subskrypcyjną ofertę dostępu do treści autorskich.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Wprost.pl i DoRzeczy.pl, w zakresie liczby użytkowników i odwiedzin stron osiągnęły pozycje liderów wśród swoich konkurentów wywodzących się z branży tygodników opinii. Skuteczne przejście transformacji cyfrowej w zakresie działalności wydawniczej wpłynęło także na zmianę funkcjonowania całej Grupy Kapitałowej Emitenta w zakresie operacyjnym, przynosząc wiele rozwiązań usprawniających zarządzanie - podkreśliła firma w komunikacie.
Zaznaczyła, że według jej zarządu grupa „znajduje się w sprzyjającym momencie rozwoju, aby rozważyć kolejne strategiczne kroki dla dalszego intensywnego rozwoju działalności.”.
- Żadne decyzje związane z wyborem konkretnej opcji strategicznej nie zostały dotychczas podjęte i nie ma pewności, czy i kiedy taka decyzja zostanie podjęta w przyszłości - zastrzeżono.
Zmiany w zarządzie PMPG
Pierwszy przegląd opcji strategicznych PMPG Polskie Media zaczęła w sierpniu 2019 roku. Nie podano jego żadnych efektów, a wiosną 2020 roku sytuacja rynkowa diametralnie zmieniła się wraz z wybuchem epidemii.
W kwietniu ub.r. prezesem PMPG Polskie Media, została Katarzyna Gintrowska. Natomiast na początku ub.r. firma zawarła list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP.
Większościowym akcjonariuszem PMPG jest jej były prezes Michał M. Lisiecki, ma walory stanowiące 58,44 proc. kapitału. W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej za akcję firmy płacono 3,16 zł, co daje kapitalizację w wysokości 32,81 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs zmalał o 36,8 proc.
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media osiągnęła wzrost wpływów sprzedażowych o 65,6 proc., a jej zysk netto zmalał z 2,04 mln zł do 623 tys. zł. W ub.r. miała 30,17 mln zł przychodów i 4,16 mln zł zysku netto, a w 2020 roku - 32,81 mln zł wpływów i 5,11 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Wprost” i „Do Rzeczy” znów przejrzy opcje strategiczne, chce szybciej rozwijać ofertę cyfrową