„Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci” mocno w dół w styczniu
W styczniu br. najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii był „Gość Niedzielny”. Na podium znalazły się też „Polityka” i „Newsweek”. Duże spadki zanotowały tytuły konserwatywne - „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci”.
Średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w styczniu 2014 roku wyniosła 140 431 egz. W porównaniu do stycznia 2013 roku obniżyła się ona o 2,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Z trzeciej na drugą pozycję awansowała „Polityka” (Polityka). Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 122 124 egz., czyli o 1,66 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł zanotował wzrost, mimo że od połowy sierpnia ub.r. kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.
W pierwszej trójce znalazł się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Zanotował on średnią sprzedaż ogółem na poziomie 114 981 egz., czyli o 8,04 proc. niższą niż rok wcześniej. „Newsweek” w połowie września ub.r. podniósł jednak cenę z 5 zł do 5,90 zł.
Na czwartą pozycję awansował tygodnik „W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 77 436 egz., po spadku o 34,94 proc. Tytuł ten pojawił się na rynku pod koniec listopada 2012 roku, a do końca grudnia był dwutygodnikiem. W styczniu 2013 roku „W Sieci” zajmowało miejsce piąte i kosztowało 3,90 zł. Obecnie jego cena to 5,90 zł.
Oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 66 556 egz. uplasował się konkurencyjny „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), który rok wcześniej był czwarty. Zanotował on największy spadek w zestawieniu, wynoszący 44,52 proc. Tytuł ten kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej. W styczniu br. ukazał się pierwszy numer tego tygodnika, który wsparty był kampanią reklamową (więcej na ten temat).
Duży spadek zanotowała też „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) będąca na ósmym miejscu z wynikiem na poziomie 44 530 egz. Jej średnia sprzedaż ogółem zmalała o 38,42 proc.
Z kolei największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem w styczniu 2014 roku pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który w zestawieniu zajął miejsce dziewiąte - ostatnie. Jego wynik zwiększył się bowiem o 4,11 proc. i uplasował się na poziomie 16 681 egz.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 200 113 | 140 431 | 140 431 | 202 596 | 144 476 | 143 587 |
Polityka | 175 400 | 122 124 | 122 124 | 181 802 | 120 127 | 120 127 |
Newsweek Polska | 168 990 | 114 981 | 114 981 | 193 929 | 133 898 | 125 028 |
W Sieci | 171 507 | 77 446 | 77 436 | 249 850 | 119 047 | 119 028 |
Tygodnik Do Rzeczy | 154 382 | 76 431 | 66 556 | 200 000 | 127 555 | 119 955 |
Wprost | 122 984 | 124 755 | 55 193 | 164 191 | 132 505 | 61 379 |
Gazeta Polska | 135 255 | 45 057 | 44 530 | 136 102 | 72 902 | 72 317 |
Przegląd | 51 000 | 18 069 | 18 069 | 60 900 | 19 399 | 19 399 |
Tygodnik Powszechny | 34 250 | 17 081 | 16 681 | 35 500 | 18 758 | 16 023 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 491 624 | 314 147 | 314 147 | 490 362 | 335 981 | 335 981 |
1 2
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy”, „Gazeta Polska” i „W Sieci” mocno w dół w styczniu
Gdzie trafiają te egzemplarze tygodnika?