DisplaySearch: w 2014 r. zostanie sprzedanych ponad 90 mln telewizorów 3D
Telewizory 3D są już dostępne w sprzedaży, ale ze względu na wysokie ceny i brak treści jak na razie nie cieszą się zbyt dużą popularnością wśród konsumentów.
Jednak w ciągu kilku najbliższych lat nastąpi znaczące przyspieszenie, do czego przyczynią się spadające ceny, coraz więcej dostępnych treści, a także postęp w technologii wyświetlania trójwymiarowego obrazu.
Firma badawcza DisplaySearch prognozuje, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie tylko 3,2 miliona telewizorów 3D, ale już w roku 2014 liczba ta wzrośnie do ponad 90 milionów.
W tym czasie udział odbiorników 3D w ogólnej sprzedaży telewizorów z płaskimi ekranami ma wzrosnąć z zaledwie 2 do 41 proc.
"Podczas gdy producenci mają śmiałe plany i wiele nowych produktów, konsumenci zachowują ostrożność. Powiedziano im, że trójwymiarowa telewizja jest przyszłością, ale cały czas jest problem z wysokimi cenami i niewielką ilością treści do oglądania" - stwierdził Paul Gray, dyrektor w DisplaySearch.
"W grę na przeczekanie w szczególności grają konsumenci z Ameryki Północnej. Producenci nauczyli ich aby w przypadku nowych technologii spodziewali się szybkiego spadku cen, a im nie przeszkadza żeby trochę poczekać" - dodał Paul Gagnon, inny z dyrektorów w firmie badawczej, która szacuje że za oceanem sprzedanych zostanie w tym roku tylko około 1,6 miliona telewizorów 3D.
Inną prognozę dla globalnego rynku przedstawiła ostatnio firma badawcza ABI Research, według której w 2015 roku na świecie sprzedanych zostanie około 50 milionów odbiorników 3D (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: DisplaySearch: w 2014 r. zostanie sprzedanych ponad 90 mln telewizorów 3D