Discovery zwiększyło wpływy i potroiło zysk, pomogły igrzyska i 24 mln subskrybentów discovery+
W pierwszym kwartale br., jeszcze przed fuzją z WarnerMedia, Discovery, do którego w Polsce należy TVN Grupa Discovery, zanotowało wzrost przychodów o 13 proc. do 3,16 mld dolarów i zysku neto ze 140 do 456 mln dolarów. Przyczyniły się do tego m.in. transmisje z zimowych igrzysk olimpijskich i rozwój platformy discovery+, która na koniec marca miała 24 mln subskrybentów.
Przychody Discovery w USA rok do roku zwiększyły się w zeszłym kwartale o 7 proc. do 1,932 mld dolarów. Te z reklam wzrosły o 5 proc. do 1,025 mld dolarów, co koncern tłumaczy m.in. wyższymi stawkami i szerszą ofertą obejmującą nowe projekty (na minus zadziałała natomiast niższa widownia telewizji linearnej).
discovery+ zyskało przez kwartał 2 mln subskrybentów
Natomiast przychody z dystrybucji poszły w górę o 11 proc. do 886 mln dolarów, mimo że liczba klientów sieci kablowych koncernu na koniec marca br. była o 8 proc. niższa niż przed rokiem (bez efektu sprzedaży sieci Great American Country spadek wyniósłby 4 proc.). Z drugiej strony w ciągu roku rozwinęła się platforma discovery+ (na koniec ub.r. miała 22 mln subskrybentów, o 2 mln więcej niż kwartał wcześniej) oraz podwyższono część cenników.
Wydatki ogólne, sprzedażowe i administracyjne zmalały o 25 proc. do 418 mln dolarów (przed rokiem koncern mocniej promował discovery+), natomiast koszty uzyskania przychodów poszły w górę o 14 proc., głównie w związku z wyższą amortyzacją treści oferowanych na discovery+.
Skorygowany zysk OIBDA koncernu zwiększył się z 823 mln do 1,025 mld dolarów.
Na wszystkich rynkach discovery+ na koniec marca miało 24 mln subskrybentów, o 2 mln więcej niż na koniec ub.r.
Igrzyska dały więcej z reklam i sublicencji
Poza USA kwartalne przychody Discovery zwiększyły się dużo bardziej - o 25 proc. do 1,229 mld dolarów. Gdyby nie zmiany kursów walut, wzrost wyniósłby 30 proc.
Wpływy reklamowe poszły w górę o 5 proc. (11 proc. bez zmienności kursów walutowych) do 457 mln dolarów, co koncern uzasadnia głównie transmisjami z rozegranych w lutym zimowych igrzysk olimpijskich (Eurosport pokazuje je w całej Europie).
W wielu krajach Eurosport sprzedał innym nadawcom sublicencje do części transmisji (w Polsce najważniejsze zawody pokazywała TVP), co przyczyniło się do wzrostu przychodów określonych jako inne z 38 do 236 mln dolarów.
Natomiast przychody z dystrybucji wzrosły o 4 proc. (8 proc. bez skutków zmian walutowych) do 536 mln dolarów. To efekt głównie wzrostu liczby subskrybentów discovery+, częściowo pomniejszony o niższe stawki kontraktowe w niektórych krajach.
Obsługa igrzysk i promowanie discovery+ odcisnęły się po stronie kosztowej na rynkach zagranicznych Discovery: koszty uzyskania przychodów poszły w górę o 38 proc. do 751 mln dolarów, a wydatki ogólne, sprzedażowe i administracyjne - o 8 proc. do 317 mln dolarów (bez uwzględnienia zmian kursów walutowych wzrosty są wyższe).
W efekcie skorygowany zysk OIBDA zwiększył się ze 151 do 161 mln dolarów.
Discovery z ponad 10 mld dolarów długu
Łącznie skorygowany zysk OIBDA koncernu wzrósł z 837 mln do 1,027 mld dolarów, a zysk netto przypisany do Warner Bros. Discovery - ze 140 do 456 mln dolarów.
Na koniec marca br. Discovery miało 4,2 mld dolarów wolnych środków, z drugiej strony zadłużenie brutto firmy sięgało 15,1 mld dolarów. Wskaźnik zadłużenia netto do skorygowanego zysku OIBDA z ostatnich czterech kwartałów wynosił 2,7-krotność.
Discovery połączyło się z WarnerMedia
Kwartalny raport finansowy opublikował już nowo powstały Warner Bros. Discovery. Ostatni raz sprawozdanie dotyczy wyników jedynie Discovery, jeszcze przed fuzją z WarnerMedia.
Połączenie koncernów zostało sfinalizowane w pierwszej połowie kwietnia, po uzyskaniu zgód m.in. Komisji Europejskiej, amerykańskich organów państwowych oraz akcjonariuszy Discovery i koncernu AT&T, poprzedniego właściciela WarnerMedia.
Wcześniej ogłoszono już nazwę i logo nowego podmiotu, a także skład jego kierownictwa - szefem został David Zaslav, poprzednio CEO w Discovery.
Z kolei Katarzyna Kieli, poprzednio prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA, objęła stanowisko president and managing directora Warner Bros. Discovery w Polsce oraz CEO w TVN.
We wtorek po otwarciu sesji na amerykańskiej giełdzie Nasdaq kurs Warner Bros. Discovery zniżkował o ponad 2,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Discovery zwiększyło wpływy i potroiło zysk, pomogły igrzyska i 24 mln subskrybentów discovery+