Discovery liderem, najwięcej zyskała TVP Historia
Discovery Channel był w maju br. bez zmian liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych, sporo zyskał zajmujący drugie miejsce National Geographic Channel, ale najbardziej do góry poszła widownia stacji TVP Historia.
Wśród ogółu widzów liderujący Discovery zanotował udział na poziomie 0,62 proc., po wzroście o 7,4 proc. Na drugą pozycję awansował, po sporym wzroście o 72,5 proc., kanał National Geographic Channel, którego udział wyniósł 0,41 proc. Stacja ta od lutego br. dołączyła do Cyfrowego Polsatu, a od kwietnia do platformy N. Podium zamyka Discovery Science (0,24 proc. udziału w rynku, spadek o 3,2 proc.).
Rekordowy wzrost (o 371,4 proc.) zanotował kanał TVP Historia, zaś najwięcej (chociaż tylko 33,3 proc.) stracił kanał BBC Knowledge wyłączony od lutego br. z Cyfrowego Polsatu i włączony do oferty mniejszej platformy N.
maj | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Discovery | 34 839 | 0,578 | 35 124 | 0,621 |
National Geographic | 14 477 | 0,240 | 23 400 | 0,414 |
Discovery ST | 14 920 | 0,248 | 13 553 | 0,240 |
Animal Planet | 15 548 | 0,258 | 13 453 | 0,238 |
Discovery World | 17 078 | 0,284 | 10 725 | 0,190 |
Zone Reality | 9 414 | 0,156 | 9 792 | 0,173 |
Planete | 9 937 | 0,165 | 8 472 | 0,150 |
Nat Geo Wild | 10 068 | 0,167 | 7 751 | 0,137 |
Travel Channel | 5 217 | 0,087 | 4 126 | 0,073 |
TVP Historia | 852 | 0,014 | 3 731 | 0,066 |
BBC Knowledge | 5 586 | 0,093 | 3 530 | 0,062 |
History | - | - | 3 012 | 0,053 |
W grupie komercyjnej 16-49 podium najpopularniejszych kanałów wyglądało identycznie. Pierwszy był Discovery Channel z udziałem 1 proc. (wzrost o 15,2 proc.), drugie miejsce z wynikiem 0,54 proc. zajął National Geographic Channel (do góry o 105,3 proc.), a trzeci był Discovery Science (0,36 proc., wzrost o 3,7 proc.). Liderem wzrostu także była TVP Historia, której udział poszedł do góry aż o prawie 900 proc., a spadku – Discovery World (tylko o 37,3 proc. w dół).
maj | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Discovery | 21 916 | 0,860 | 23 515 | 0,991 |
National Geographic | 6 715 | 0,263 | 12 809 | 0,540 |
Discovery ST | 8 879 | 0,348 | 8 567 | 0,361 |
Discovery World | 9 910 | 0,389 | 5 781 | 0,244 |
Zone Reality | 5 186 | 0,203 | 5 610 | 0,236 |
Animal Planet | 5 578 | 0,219 | 4 536 | 0,191 |
Nat Geo Wild | 4 873 | 0,191 | 3 901 | 0,164 |
Planete | 4 558 | 0,179 | 3 355 | 0,141 |
BBC Knowledge | 3 596 | 0,141 | 2 951 | 0,124 |
Travel Channel | 2 489 | 0,098 | 1 932 | 0,081 |
TVP Historia | 193 | 0,008 | 1 872 | 0,079 |
History | - | - | 1 485 | 0,063 |
Najpopularniejszym programem w Discovery Channel w zeszłym miesiącu był cykl “Jak to jest zrobione”. Najchętniej oglądany jego odcinek zobaczyło 176 tys. widzów.
Raport top programów | ||
Discovery | wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
JAK TO JEST ZROBIONE | 175 735 | 1,295 |
FANI CZTERECH KOLEK | 175 214 | 1,740 |
SZKOLA PRZETRWANIA | 168 023 | 1,244 |
RZECZNE POTWORY /SER.DOK.USA/ | 166 921 | 1,747 |
CHOP SHOP /SER.DOK.W.BRYT/ | 154 317 | 1,599 |
GORACZKA ZLOTA /SER DOK.USA/ | 137 813 | 1,066 |
MOJA SZOKUJACA HISTORIA | 134 591 | 0,991 |
PRODUCENCI MOTOCYKLI | 131 362 | 1,247 |
POGROMCY MITOW /SER.DOK.USA/ | 130 058 | 1,193 |
SUPERMOCNI /SER.DOK.USA/ | 128 178 | 0,960 |
Dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości At Media.
Dołącz do dyskusji: Discovery liderem, najwięcej zyskała TVP Historia