Discovery dwa razy więcej z reklam, liderem TVN
W kwietniu br. polskie stacje telewizyjne zarobiły z reklam 36 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem rynku pozostała TVN, natomiast największy wzrost wpływów reklamowych zanotował Discovery Channel.
Dane Kantar Media (dawniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w kwietniu br. działające w Polsce stacje telewizyjne osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe o 35,9 proc. większe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji stacje zarobiły na reklamach 36,3 proc. więcej, podczas gdy wydatki na autopromocję zwiększyły się o 80,9 proc.
>>> „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” dużo mniej z reklam, „Super Express” o połowę więcej
>>> Jedynka, Trójka i TOK FM podwoiły wpływy reklamowe
Rekordowy wzrost cennikowych wpływów reklamowych - wynoszący dokładnie 114,7 proc. - osiągnął Discovery Channel. Bardzo mocno te przychody zwiększyły również TV 4 - o 70,4 proc., TVN 24 - o 49,4 proc. oraz liderująca w segmencie telewizyjnym TVN - o 45 proc.
>>> Reklama w I kwartale: radio mocno w górę, telewizja w dół (raport)
Nieco mniejsze wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały Viva Polska - 40,9 proc., Polsat - 38,9 proc. i AXN - 37 proc. Natomiast TVP 1 zarobiła z reklam 29,5 proc. więcej niż rok wcześniej, TVP 2 - 25,2 proc. więcej, a MTV - 20,4 proc. więcej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
IV.2011 | IV.2010 | |
TVN | 332 704 988 zł | 229 485 059 zł |
Polsat | 272 204 886 zł | 195 982 832 zł |
TVP 1 | 189 534 493 zł | 146 365 776 zł |
TVP 2 | 124 025 556 zł | 99 074 777 zł |
Viva Polska | 53 680 745 zł | 38 094 855 zł |
AXN | 45 544 491 zł | 33 253 487 zł |
Discovery Channel | 29 666 920 zł | 13 815 118 zł |
TVN 24 | 29 646 369 zł | 19 845 838 zł |
TV 4 | 25 796 224 zł | 15 147 085 zł |
MTV | 23 163 440 zł | 19 231 555 zł |
monitorowane stacje razem | 1 372 684 511 zł | 1 009 706 852 zł |
monitorowane stacje razem - z autopromocją | 1 385 988 339 zł | 1 017 061 150 zł |
monitorowane stacje razem - autopromocja | 13 303 828 zł | 7 354 298 zł |
Dołącz do dyskusji: Discovery dwa razy więcej z reklam, liderem TVN