Discovery do promocji „Przystanku Bieszczady 3” wykorzystuje Facebook Camera Effects
Telewizja Discovery Channel Polska rozpoczęła promocję kolejnego sezonu programu „Przystanek Bieszczady”. Częścią kampanii reklamowej na Facebooku jest specjalny efekt rozszerzonej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownicy mogą sterować modelem 3D twarzy-drzewa, będącej znakiem rozpoznawczym programu. Nadawca współpracował przy projekcie z domem mediowym Starcom (Publicis Media).
Jak podaje Starcom, „Przystanek Bieszczady 3” to pierwszy polski format telewizyjny promowany w oparciu o możliwości technologiczne narzędzia Facebook Camera. Efekt rozszerzonej rzeczywistości stworzony został w oprogramowaniu udostępnionym przez AR Studio Facebooka. Jest to prawdopodobnie pierwsza na świecie realizacja efektu AR w FB Messenger, umożliwiającego sterowanie przez użytkownika modelem 3D. Model drzewa-twarzy, która jest znakiem rozpoznawczym programu, reaguje na ruchy głowy, oczu i mimikę twarzy użytkownika oraz ma zaszytą animację, uruchamiającą się w momencie wykonania konkretnej akcji przez użytkownika.
Widzowie „Przystanku Bieszczady” mogą znaleźć efekt AR i rozpocząć zabawę na fanpage’u Discovery Channel Polska oraz w bocie FB Messenger programu „Przystanek Bieszczady Sezon 3”.
Projekt stworzony został przez Discovery Channel i Starcom Polska we współpracy ze studiem Lens That. Key visual kampanii i wizualizację drzewa przygotowała agencja Today.
- Wraz z wprowadzanymi konsekwentnie przez Marka Zuckenberga nowymi funkcjonalnościami do FB Messengera staje się on coraz bardziej skutecznym narzędziem w rękach marketerów. Chatboty już udowodniły swoją przydatność, przez co ich użycie w kampaniach stało się dość częste, ale filtry AR nadal są swego rodzaju nowością. Sądzę, że wkrótce będziemy świadkami rosnącej popularności tego formatu, szczególnie w kontekście zapowiadanych przez FB rewolucyjnych zmian w tym obszarze, które mają zostać ogłoszone 1 maja br. na konferencji FB - mówi Sławomir Szwaj, szef współpracy ze startupami w Publicis Media.
Dołącz do dyskusji: Discovery do promocji „Przystanku Bieszczady 3” wykorzystuje Facebook Camera Effects