Digitree Group: wpływy zmalały o 15 proc., wynik netto 1 mln zł w górę
Według wstępnych danych w pierwszej połowie br. zajmująca się marketingiem internetowym grupa kapitałowa Digitree Group zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 14,6 proc. do 24,56 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 0,7 mln zł straty do 0,3 mln zł zysku.
Spadek przychodów Digitree Group tłumaczy przede wszystkim sprzedażą jesienią ub.r. 60 proc. udziałów spółki Adepto oraz spowolnieniem na rynku marketingowym, które wywołała epidemia koronawirusa.
- Zgodnie z raportem przeprowadzonym w połowie kwietnia br. przez IAB Polska nt. konsekwencji koronawirusa dla branży komunikacji reklamowej online, aż 87% firm z branży reklamy online odczuwa destrukcyjne skutki pandemii, a 4 na 5 firm odnotowało zmniejszenie osiąganych przychodów. Firmy zmniejszyły również ogólne wydatki na reklamę i inwestują jedynie w formy promocji przekładające się na największe korzyści biznesowe: zwłaszcza reklamę sprzedawaną w modelu programmatic, mobile, reklamę w wyszukiwarkach internetowych (SEM) oraz w social media - wyliczono w komunikacie giełdowym firmy.
- W ramach badań prowadzonych przez spółki z Grupy Kapitałowej Digitree Group odnotowane zostały również spadki w zakresie konkretnych branż takich jak fashion, gdzie zainteresowanie klientów online konkretnymi produktami spadło nawet o 70 proc., czy branży travel, gdzie spadki w zakresie liczby codziennych odwiedzin stron internetowych sięgały w niektórych miesiącach II kwartału 2020 r. poziomu ok. 10 proc. ruchu sprzed pandemii. Powyższe realnie wpłynęło na poziom przychodów Grupy Emitenta. Natomiast w ujęciu kwartał do kwartału, przychody Grupy Emitenta utrzymały się niemal na tym samym poziomie (12 364 623 zł w I kwartale wobec 12 192 991 zł w II kwartale br.) - dodano.
Rentowność w górę
Znacząco poprawiły się natomiast wyniki rentowności Digitree Group. Według wstępnych danych zysk EBITDA wzrósł z 1,7 do ok. 2,9 mln zł, a wynik netto - z 0,7 mln zł straty do 0,3 mln zł zysku. Tylko w drugim kwartale zysk EBITDA wyniósł 1,6 mln zł, a zysk netto - 0,4 mln zł.
- Pierwsze półrocze 2020 r., pomimo trudnej sytuacji ogólnej związanej z COVID-19, było dla naszej Grupy dosyć udane, zarówno z poziomu poprawy wyników finansowych rok do roku, jak również realizacji strategii rozwoju Grupy. Epidemia przełożyła się na wzrost zainteresowania wdrożeniami e-commerce, a częścią naszej Grupy jest Fast White Cat – podmiot wdrażający zaawansowane platformy e-commerce na Magento w całej Europie Środkowej. Tego rodzaju projekty mają długofalowy charakter, stąd też ich wyniki będą zauważalne w drugiej połowie roku - opisuje Rafał Zakrzewski, od początku sierpnia prezes Digitree Group.
- Jako Grupa, wykorzystując nasze szerokie kompetencje, oferujemy rozwiązania pokrywające wiele kanałów pozyskania ruchu, co w dobie ogólnego wzrostu e-commerce jako kanału sprzedaży, spotyka się z rosnącym zainteresowaniem klientów, szukających rozwiązań kompleksowych. Wszystko to pozytywnie wpływa na strukturę naszego biznesu. Z drugiej zaś strony w pierwszym półroczu ograniczeniu bądź przesunięciu w czasie uległy kampanie stricte reklamowe realizowane na zlecenie domów mediowych - ten element oczywiście wpłynął negatywnie na nasze wyniki, niwelując część wzrostu segmentu e-commerce - analizuje Zakrzewski.
- Wyniki bieżące są pasjonujące, ale jeszcze ciekawszym obszarem jest rozwój naszej Grupy, która kontynuuje strategiczne inwestycje budując własne technologie wsparcia e-commerce. W ciągu ostatnich 6 miesięcy rozwijaliśmy produkty jakie jak Revhunter (w ramach spółki INIS), który cieszy się doskonałym odbiorem rynku. Pracujemy również nad kilkoma nowymi propozycjami wykorzystującymi technologię machine learning, jeden z tych projektów, realizowany przez Sales Intelligence jest dofinansowany przez NCBiR - wylicza prezes Digitree Group. - Patrząc w przyszłość, widzimy rosnący potencjał Grupy, ale jednocześnie dostrzegamy zagrożenia związane z ogólną sytuacją gospodarczą, która z pewnym opóźnieniem może przełożyć się również na dynamikę naszego wzrostu - dodaje.
Dołącz do dyskusji: Digitree Group: wpływy zmalały o 15 proc., wynik netto 1 mln zł w górę