Digitree Group: wpływy 27 proc. w górę, 156 tys. zł zysku netto
Według szacunkowych danych w pierwszej połowie br. grupa kapitałowa Digitree Group, zajmująca się głównie marketingiem internetowym, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 27,3 proc. do ok. 32,3 mln zł i wyniku netto z 17 tys. zł straty do ok. 156 tys. zł zysku.
W komunikacie Digitree Group stwierdzono, że jej przychody zwiększyły się „w szczególności w segmencie Enterprise, tj. na produktach wdrożeniowych oraz w segmencie E-commerce 360, tj. w ramach kompleksowej oferty usług Grupy dla branży e-commerce”.
W minionym półroczu firma zanotowała ok. 2,12 mln zł zysku EBITDA, wobec 2,62 mln zł rok wcześniej i 1,58 mln zł dwa lata wcześniej.
- Na wynik finansowy wpływ wywarły zdarzenia jednorazowe, tj. m.in. pomoc pandemiczna z tzw. tarczy antykryzysowej, poprawiająca wynik o 563 tys. zł. Łączna wysokość wsparcia dla Grupy Emitenta, która miała wpływ na wynik pierwszego półrocza 2020 roku wyniosła ok. 319 tys. zł - zaznaczono w komunikacie Digitree Group.
Tylko w drugim kwartale br. przychody firmy zwiększyły się rok do roku o 4,54 mln zł do 17,13 mln zł, zysk EBITDA zmalał o 34 tys. zł do 1,42 mln zł, a zysk netto wzrósł o 150 tys. zł do 357 tys. zł.
- Osiągnięty w pierwszym półroczu zysk bardzo nas cieszy, ale zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, obecnie istotniejsza dla nas jest dynamika wzrostu biznesu Grupy. W połączeniu z nowymi projektami, które dopiero uzyskają oczekiwaną skalę w kolejnych okresach, stanowi ona o naszej atrakcyjności i słuszności przyjętej strategii rozwoju - komentuje Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group.
- Wyniki pierwszego półrocza 2021 roku stanowią odzwierciedlenie zmian, jakie zachodzą w naszej Grupie od końca ubiegłego roku. Nowa strategia, a także świeże spojrzenie na prowadzony przez nas biznes i możliwości jakie Grupa w chwili obecnej proponuje swoim partnerom dają nam szerokie perspektywy rozwoju. Skupiamy się na tworzeniu technologii i kompleksowych rozwiązań sprzyjających transformacji cyfrowej zwłaszcza w obszarze marketingu i sprzedaży. Rynek, na którym działamy jest atrakcyjny i stale rośnie, dzięki czemu widzimy rosnący potencjał naszych rozwiązań, zwłaszcza w segmencie Enterprise oraz e-commerce 360. Aktualnie najważniejszym jest dla nas utrzymanie dynamiki wzrostu, co pozwoli nam na jeszcze szybszy rozwój, w szczególności w zakresie tworzonych produktów – dodaje Przemysław Marcol, członek zarządu firmy.
W styczniu br. Digitree Group przyjęła strategię na lata 2021-2023. Zapowiedziała, że zamierza rozwijać obecne usługi, wprowadzać nowe rozwiązania dla branży e-commerce oraz osiągać więcej wpływów z zagranicy, nie wyklucza przejęć. Firma liczy, że jej wpływy będą rosły średniorocznie o 17 proc., za zysk EBITDA o 25 proc., nie zamierza wypłacać dywidendy.
Dołącz do dyskusji: Digitree Group: wpływy 27 proc. w górę, 156 tys. zł zysku netto