SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Digital Network chce sprzedać naEkranie.pl, Wojciech Bieńkowski nie jest już prezesem

Wojciech Bieńkowski zrezygnował z pełnionej od stycznia funkcji prezesa Digital Network (poprzednio 4fun Media). Firma w strategii na lata 2022-2025 zakłada zwiększanie swojej sieci nośników outdoorowych o 10-15 proc. rocznie oraz wycofanie się z innych branż, m.in. sprzedaż serwisu naEkranie.pl i spółki Program.

Wojciech Bieńkowski, prezes Digital Network Wojciech Bieńkowski, prezes Digital Network

W komunikacie giełdowym Digital Network nie podano powodów rezygnacji Wojciecha Bieńkowskiego. Zaznaczono, że rada nadzorcza zdecydowała, żeby nie powoływać do zarządu osoby na jego miejsce.

Uzasadniono, że „obecny skład zarządu spółki jest wystarczający do zarządzania Digital Network SA jako spółką holdingową”, natomiast „cele strategiczne wskazane w strategii będą realizowane przez spółkę zależną Screen Network SA, która posiada zarząd o odpowiednich kompetencjach i doświadczeniu”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W zarządzie 4fun Media pozostają Aneta Parafiniuk (jest tam od wiosny 2011 roku) i Tomasz Misiak (od połowy 2017 roku).

Wojciech Bieńkowski został prezesem spółki w połowie stycznia br., niedługo potem zmieniła ona nazwę z 4fun Media na Digital Network, co ma odzwierciedlać jej nową strategię. - Docelowo będzie się ona opierać na trzech jasno określonych obszarach biznesowych: DOOH, digital signage oraz elektromobilności, w segmencie infrastruktury ładowania - zapowiadał Bieńkowski.

Menedżer w latach 2017- 2020 Bieńkowski pracował w grupie Avenga należącej do funduszu Oaktree Capital Management (kolejno jako senior atrategy and M&A director i group chief operating officer), a w latach 2005 -2012 był prezesem firmy Arteria (firma zadebiutowała wtedy na warszawskiej giełdzie), potem przez dwa lata zasiadał w jej radzie nadzorczej. Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor sprzedaży Wizja TV i Astercity oraz jako management associate w Citibanku. Przez kilka lat był też członkiem rady nadzorczej 4fun Media.

Digital Network zapowiada wzrosty i dywidendę

Strategia Digital Network na lata 2022-2025 w zeszły piątek została pozytywnie zaopiniowana przez radę nadzorczą firmy. Zakłada wzrost wskaźnika wypełnienia pojemności posiadanych ekranów reklamowych z obecnych ok. 30 proc. do minimum 70 proc. oraz rentowności marży EBIT do 45 proc.

- Z jednej strony rosnąć będzie wolumen budżetów reklamowych obecnych kontrahentów, a z drugiej pozyskiwani będą nowi reklamodawcy. Zarząd dostrzega w tym obszarze duży potencjał do wzrostów, który będzie wykorzystywany poprzez m.in. rozbudowę działu sprzedaży bezpośredniej. Średni procent sprzedaży bezpośredniej, realizowanej zwykle z wyższą marżą, wynosi w branży ok. 45 proc. Resztę stanowi sprzedaż prowadzona przez brokerów i domy mediowe - zapowiedziano.

Firma wyliczyła, że planuje inwestować w technologie, takie jak formaty 3D, narzędzia real time marketing oraz rozwijać tzw. programmatic czyli zautomatyzowany system zakupu i sprzedaży powierzchni reklamowej.

Zwróciła też uwagę, że w najbliższych latach ma rosnąć cały sektor reklamy zewnętrznej, a dodatkowo część budżetów będzie przesuwana z nośników tradycyjnych na cyfrowe. Ponadto Digital Network chce powiększać swoją sieć reklamową - średnio o 10-15 proc. rocznie.

- Plan przewiduje wzrost ilości ekranów klasy Super Size Screen, tworzenie nowych lokalizacji dla ekranów wielkoformatowych LED oraz jednoczesną wymianę obecnych nośników na bardziej energooszczędne. W planach jest też pozyskiwanie kolejnych, strategicznych partnerów biznesowych dysponujących odpowiedniej wielkości sieciami sklepów lub punktów sprzedaży - wyliczono.

Zaznaczono, że skala i tempo realizacji takich inwestycji będą uzależnione od możliwości pozyskania topowych lokalizacji w najbardziej atrakcyjnych punktach miast, ponieważ tam chce się wyświetlać reklamy najwięcej firm i można osiągnąć wysoką marżę.

Firma podkreśla, że jej celem strategicznym jest „systematyczny wzrost kapitalizacji oraz generowanie ponadprzeciętnego zwrotu z kapitału”. - Wypracowanie odpowiedniego poziomu marży zysku netto pozwoli na wypłatę dywidendy począwszy od podziału zysku za 2022 rok - zapowiedziano.

Ostatnią jak na razie dywidendę spółka przekazała inwestorom w 2018 roku - 2,44 mln zł, po 60 groszy na akcję. Większościowym akcjonariuszem firmy (ma 64,21 proc. walorów) jest Epicom kontrolowany przez jej byłego prezesa Rossa Newensa.

naEkranie i Program na sprzedaż

W związku z koncentracją na cyfrowej reklamie zewnętrznej Digital Network chce się wycofać z pozostałych segmentów. Zaznacza, że stanowią one niecałe 10 proc. jej łącznych przychodów.

Chodzi przede wszystkim o serwis popkulturowy naEkranie.pl oraz spółkę Program oferującą usługi dystrybucyjne i konsultingowe dla zagranicznych nadawców telewizyjnych. - Obie działalności nie stanowią core działalności Spółki dlatego zostaną sprzedana co pozwoli uprościć obecną strukturę Grupy Kapitałowej Digital Network - zapowiedziano.

W ostatnich latach firma pozbyła się już sporej części aktywów spoza segmentu outdoorowego. W listopadzie 2020 roku sprzedała swojemu większościowemu akcjonariuszowi Epicom zarządzającą tymi stacjami spółkę 4fun, a także platformę e-commerce’ową Cupsell. Krótko po wybuchu epidemii 4fun Media zbyła 51 proc. udziałów spółek prowadzących działalność jako agencja reklamowa Bridge2fun, ponadto sprzedała kilka firm e-commerce’owych.

W nowej strategii dodano, że „w dalszej perspektywie przewidziane jest poszukiwanie nowego biznesu opartego na wyraźnych synergiach ze Screen Network SA w obszarze handlowym, organizacyjnym i kompetencyjnym”.

Niedawno do kierownictwa Screen Network dołączył Maciej Paciorek, obejmując stanowisko dyrektora sprzedaży cyfrowej reklamy zewnętrznej. Poprzednio przez 15 lat pracował w Ströer Polska.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Digital Network osiągnęła wzrost wpływów o 54 proc do 8,67 mln zł i 1,14 mln zł zysku netto. Ma otrzymać w br. 8,91 mln zł dywidendy od Screen Network (według rekomendacji zarządu tej spółki).

W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej kurs Digital Network wynosił 11,20 zł, co daje kapitalizację w wysokości 47,5 mln zł. W ciągu sześciu miesięcy akcje firmy podrożały o 46,2 proc.

Dołącz do dyskusji: Digital Network chce sprzedać naEkranie.pl, Wojciech Bieńkowski nie jest już prezesem

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Inwestor
Daję tysiąc złotych i biorę!
0 0
odpowiedź
User
mike
Ciekawe gdzie oni te reklamy zewnętrzne będą umieszczać skoro większość miast już zakazała ich umieszczania lub wkrótce to uczyni.
0 0
odpowiedź
User
AK
Ciekawe gdzie oni te reklamy zewnętrzne będą umieszczać skoro większość miast już zakazała ich umieszczania lub wkrótce to uczyni.


zasadne pytanie w dobie uchwał krajobrazowych. jednak praktyka pokazuje, że tego typu ekrany, to element tkanki miejskiej - co widać na przykładzie miast w krajach poza naszą zachodnią granicą.

Porządkuje się ilości oraz formaty nośników typu Backlight itd., ale w przestrzeni publicznej funkcjonują również nośniki cyfrowe. Pełnią też inne funkcje poza stricte reklamową. Pozwalają na komunikowanie się ze społeczeństwem miastu. Widać to było chociażby w trakcie pandemii.

Paradoksalnie mniejsza liczba nośników w mieście, uporządkowanie ich, pozwala na wysoki impakt tej formy reklamy. Dobry nośnik jest wart swojej ceny i im mniej jest rozpraszaczy dookoła (jakiegoś badziewnego clutteru reklamowego), tym lepiej.

Komunikacja ((D)OOH, to cały czas jeden ze skuteczniejszych elementów media mixu - warto o tym pamiętać.
0 0
odpowiedź