Broker reklamowy serwisów z memami bez 97 proc. zysku
Spółka Monster Media Group, odpowiadająca za sprzedaż reklam m.in. w serwisach Demotywatory.pl, JoeMonster.org, Mistrzowie.org i Komixxy.pl, w 2023 roku zanotowała spadek przychodów o ponad jedną czwartą, a jej zysk netto skurczył się o 97 proc.
Monster Media Group jako broker reklamowy zajmuje się sprzedażą oferty założonych przez Mariusza Składanowskiego serwisów Demotywatory.pl, JoeMonster.org, Mistrzowie.org i Komixxy.pl ze śmiesznymi grafikami i filmikami zamieszczanymi przez internautów. Obsługuje w takim zakresie także witryny Składanowskiego o innej tematyce, m.in. Faktopedia.pl, Piekielni.pl, Pewex.pl i Stylowi.pl.
Demotywatory.pl i Mistrzowie.org szczyty popularności przeżywały ponad dekadę temu, gdy odwiedzała je nawet jedna czwarta wszystkich polskich internautów. Przykładowo w styczniu i lutym 2012 roku Grupa Demotywatory.pl miała po niemal 5 mln użytkowników i prawie 26 proc. zasięgu.
Demotywatory i Mistrzowie już nie tak popularni
Potem ich wyniki znacząco zmalały, podobnie jak innych witryn ze śmiesznymi multimediami. W marcu br. Demotywatory.pl przyciągnęły 2,59 mln użytkowników (co dało 8,74 proc. zasięgu), JoeMonster.org - 1,42 mln (4,79 proc.), a Mistrzowie.org byli poza czołową dziesiątką tej kategorii (dane z Mediapanelu).
CZYTAJ TEŻ: Mediapanel po zmianach. Oto najpopularniejsze serwisy i aplikacje internetowe w Polsce
Monster Media Group sprzedaje ofertę reklamową serwisów Mariusza Składanowskiego, natomiast wydawca większości z nich to firma MSI. Jest zarejestrowana jako działalność gospodarcza biznesmena, dlatego nie składa sprawozdań finansowych w KRS. Nie wiadomo więc, jak dużą część łącznych przychodów witryn odpowiada MSI.
Natomiast raporty finansowe Monster Media Group z ostatnich lat są pod znakiem spadków. W 2023 roku spółka wypracowała 1,27 mln zł przychodów, o 26,7 proc. mniej niż rok wcześniej (1,73 mln zł).
Koszty operacyjne udało jej się ograniczyć znacznie słabiej: z 1,51 do 1,26 mln zł. Wydatki na usługi obce zmalały z 1,26 mln do 981,1 tys. zł, a koszty wynagrodzeń wzrosły z 204,9 do 235,3 tys. zł.
W konsekwencji zyskowność na poziomie operacyjnym skurczyła się z 223,1 do 5,8 tys. zł, a w ujęciu netto - z 204,9 do 5,8 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dla Monster Media Group to kolejny z rzędu rok ze spadkami. W 2021 roku przy 2,15 mln zł przychodów zarobiła na czysto 404,6 tys. zł. Gorzej było natomiast rok wcześniej, gdy wybuchł covid: spółka wypracowała 1,73 mln zł wpływów i 176,9 tys. zł zysku netto.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Broker reklamowy serwisów z memami bez 97 proc. zysku