DDB&tribal zmienia nazwę na DDB Warszawa. Gutkowski: wszystko jest cyfrowe
Agencja reklamowa DDB Warszawa wróciła do tej nazwy po ponad czterech latach funkcjonowania jako DDB&tribal, jednocześnie wprowadziła nową globalną identyfikację sieci DDB. - W czasach, kiedy wszystko jest cyfrowe, digital nie istnieje jako oderwana dziedzina i nie istnieją tradycyjne media - komentuje Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający DDB Warszawa.
DDB Warszawa zmieniła nazwę na DDB&tribal na początku 2015 roku, kiedy połączyła się ze swoją agencją interaktywną tribal DDB. Obecnie firma pozycjonuje się jako agencja komunikacji zintegrowanej, tworząca komunikację we wszystkich kanałach dotarcia.
- W czasach, kiedy wszystko jest cyfrowe, digital nie istnieje jako oderwana dziedzina i nie istnieją tradycyjne media. Skoro nawet billboardy mogą być podłączone do internetu, a ponad 80 proc. konsumentów oglądając telewizję zagląda do laptopa lub smartfona, to podział na specjalizacje stracił sens. Dziś potrzebne są idee, które rozprzestrzeniają się i promieniują wszędzie, poczynając od posta na Facebooku na YouTube video kończąc - tłumaczy tę zmianę Szymon Gutkowski, dyrektor zarządzający firmy.
Jednocześnie DDB Warszawa wprowadza u siebie nową globalną identyfikację wizualną ogłoszoną niedawno przez sieć DDB. Nowe logo eksponuje inicjały i nazwiska założycieli firmy: Neda Doyle’a, Maca Dane’a i Billa Bernbacha.
- To, co najważniejsze, czyli siła ludzkich emocji, pozostaje natomiast niezmienne. Naszą rolą było, jest i będzie znajdowanie właściwych emocji i nadanie im odpowiedniej skali. Stąd odwołanie w nowym logo do pierwszych założycieli agencji na czele z Billem Bernbachem - mówi Paweł Kastory, CEO DDB Group Polska. - Dziś skalę emocjom nadajemy głównie w mediach cyfrowych często na małym ekranie komórki. Chcemy dawać klientom gwarancję łączenia głębokiego zrozumienia konsumentów z talentem kreatywnym oraz świeżą wiedzą o nowych mediach - podkreśla.
Według danych z KRS w 2017 roku agencja reklamowa DDB Warszawa - jeszcze pod marką DDB&Tribal - osiągnęła 65 mln zł wpływów, 1,5 mln zł zysku ze sprzedaży (wobec 2,08 mln zł straty rok wcześniej) oraz 11,72 mln zł zysku netto (w 2016 roku miała 8,76 mln zł zysku).
Dołącz do dyskusji: DDB&tribal zmienia nazwę na DDB Warszawa. Gutkowski: wszystko jest cyfrowe
Wczoraj sadziłem rośliny. Na szczęście nie były cyfrowe...