DAZN z 75 nowymi licencjami sportowymi i ponad 2 mld dol. straty
Serwis streamingowy DAZN specjalizujący się w transmisjach sportowych wstrzymuje się z debiutem na giełdzie po ogłoszeniu ponad 2 mld dolarów straty w 2022 roku. Jednocześnie platforma poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy pozyskała 75 nowych licencji, co czyni ją największym nadawcą sportowym świata.
W zeszłym roku przychody DAZN wyniosły 2,3 mld dol., czyli o 70 proc. więcej niż w 2021 roku. Platforma zakończyła 2022 roku z 15 mln płatnych użytkowników na całym świecie. Analitycy Enders Analysis w informacji do swoich subskrybentów zauważyli jednak, że strata DAZN wzrosła z 1,4 mld dol. w 2021 roku do ponad 2 mld dol. w 2022 roku.
- Podwyżki opłat na głównych rynkach, gdzie działa DAZN i przychody uzyskane dzięki nowym subskrypcjom, pomogą ograniczyć straty, ale osiągnięcie progu rentowności do końca 2023 roku, nadal jest wyzwaniem - oceniła agencja zajmująca się baniem branży mediów i telekomunikacji w Europie.
Ponad 130 urządzeń z DAZN
Obecnie użytkownicy DAZN korzystają z aplikacji tej platformy na 130 mln urządzeń. W 2021 roku było to 100 mln. W zeszłym roku użytkownicy serwisu spędzili łącznie 1,2 mld godzin na oglądaniu transmisji. Rok wcześniej był to miliard godzin. 100 mln użytkowników oglądało treści DAZN na kanałach YouTube. Posty platformy w mediach społecznościowych wyświetlono 8 mld razy.
Shay Segev, dyrektor generalny DAZN w rozmowie z Bloombergiem wyjaśnił, że wpływ na popularność serwisu miało nabycie w Niemczech i we Włoszech znaczących praw sportowych. Choć spółka już od 2020 roku zapowiadała debiut na giełdzie, to nie zamierza całkiem zrezygnować z tych planów, tylko zrealizować je za 2-3 lata. W ostatnim czasie DAZN odnowił licencję na prawa do Ligi Mistrzów w Niemczech i zabezpieczył umowy dystrybucyjne w Hiszpanii i we Włoszech. Niedawno w ramach usługi Samsung TV+ w Niemczech ruszył bezpłatny kanał DAZN FAST+, dostępny na telewizorach marki Samsung.
Firmie nie udało się wygrać rywalizacji z Warner Bros. Discovery o przejęcie brytyjskiej stacji BT Sport i nadal boryka się z problemami technicznymi wokół transmisji Serie A we Włoszech. W Polsce DAZN wystartował 2 lata temu, skupiając się na sportach walki. Subskrypcja kosztuje 39,99 zł miesięcznie, choć początkowo klienci platformy płacili tylko 7,99 zł.
Dołącz do dyskusji: DAZN z 75 nowymi licencjami sportowymi i ponad 2 mld dol. straty