Dalej spada sprzedaż gazet regionalnych
W czerwcu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Na pozycje lidera wróciła "Gazeta Pomorska". Raportportalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych została"Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 78242 egz. (rok wcześniej 80 863 egz.) - wynika z czerwcowych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska Dziennik Zachodni"(Polskapresse) - 74 343 egz. (rok wcześniej 82 496 egz.) ana trzecim uplasował się "Express Ilustrowany"(Polskapresse) - 48 994 egz. (spadek sprzedaży o 2proc.).
Tytuł | czerwiec | |||
2009 | 2008 | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
GazetaPomorska | 86 692 | 78 242 | 92 747 | 80 863 |
Polska DziennikZachodni | 101274 | 74 343 | 108357 | 82 496 |
ExpressIlustrowany | 60 573 | 48 994 | 63 367 | 50 047 |
Polska GłosWielkopolski | 65 732 | 48 765 | 69 187 | 50 428 |
Polska DziennikBałtycki | 58 996 | 46 285 | 64 471 | 50 916 |
Głos-DziennikPomorza | 54 309 | 44 837 | 52 349 | 38 895 |
DziennikPolski | 62 065 | 43 115 | 61 203 | 42 214 |
Polska DziennikŁódzki | 56 740 | 42 060 | 63 697 | 45 414 |
GazetaLubuska | 49 702 | 39 919 | 55 156 | 43 305 |
EchoDnia | 45 065 | 34 637 | 48 888 | 35 929 |
Gazeta CodziennaNowiny | 41 163 | 31 145 | 37 641 | 27 201 |
Polska GazetaWrocławska | 44 858 | 30 038 | 51 483 | 33 522 |
Nowa TrybunaOpolska | 36 267 | 27 707 | 38 051 | 27 507 |
Polska GazetaKrakowska | 39 832 | 27 275 | 45 909 | 29 369 |
Gazeta OlsztyńskaDziennik Elbląski | 36 335 | 26 528 | 39 339 | 28 511 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości największych dzienników regionalnych.
Tytuł | 2009 | |||
czerwiec | maj | |||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem* | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
GazetaPomorska | 86 692 | 78 242 | 86 933 | 76 780 |
Polska DziennikZachodni | 101274 | 74 343 | 104234 | 75 866 |
ExpressIlustrowany | 60 573 | 48 994 | 62 231 | 49 516 |
Polska GłosWielkopolski | 65 732 | 48 765 | 66 521 | 48 739 |
Polska DziennikBałtycki | 58 996 | 46 285 | 57 716 | 45 189 |
Głos-DziennikPomorza | 54 309 | 44 837 | 53 949 | 40 960 |
DziennikPolski | 62 065 | 43 115 | 63 411 | 44 461 |
Polska DziennikŁódzki | 56 740 | 42 060 | 58 950 | 42 125 |
GazetaLubuska | 49 702 | 39 919 | 53 100 | 42 395 |
EchoDnia | 45 065 | 34 637 | 45 066 | 34 765 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Dalej spada sprzedaż gazet regionalnych