Czytelniczki "Pani" walczą ze stresem
Wielka społeczna akcja Idei Optimy i miesięcznika "Pani" zatytułowana "Spójrz na świat przez różowe okulary" wkroczyła w następny etap
Wielka społeczna akcja Idei Optimy i miesięcznika "Pani" zatytułowana "Spójrz na świat przez różowe okulary" wkroczyła w następny etap. Akcja zapoczątkowana przez cykl artykułów umieszczonych na łamach "Pani" skierowana jest do wszystkich kobiet, które w życiu codziennym spotykają się ze stresem.
I etap tej akcji przybliżał Czytelniczkom "Pani" tematykę stresu, pokazywał rozmiary problemu, definiował samo zjawisko. Wywiady z autorytetami w dziedzinie psychoterapii, opinie ekspertów, listy od Czytelniczek zmagających się ze stresem pojawiały się nie tylko w magazynie "Pani", ale także we wszystkich pozostałych tytułach wydawnictwa Edipresse.
Czerwcowe wydanie miesięcznika "Pani" rozpoczyna II etap akcji. Czytelniczki znajdą w nim raport dotyczący stresu wśród kobiet, oparty między innymi na wynikach badań "Wartości i strategie życiowe polskich kobiet 2002" (przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia). Wynika z niego, że każde pokolenie Polek stresuje co innego. Znalezienie pracy to bolączka dwudziestolatek, niepokój o karierę i dochody to lęki trzydziestolatek, a troska o rodzinę i dzieci przysparza zmartwień czterdziestolatkom. Wyniki badań są bardzo interesujące także dla psychologów i socjologów. Okazuje się, że 51% Polek obawia się o swoją przyszłość, 31% z powodu stresu nie ma ochoty na seks, aż 55% martwi się niedobrą sytuacją finansową.
" Jak widać zareagowaliśmy na wielkie społeczne zapotrzebowanie. Wszyscy walczymy ze stresem, ale kobiety są szczególnie obciążone, usiłując pogodzić macierzyństwo z karierą zawodową - komentuje Piotr Rytowski, dyrektor grupy "Pani" i "Uroda". "Po zdiagnozowaniu problemu chcemy zacząć informować nasze Czytelniczki jak sobie radzić ze stresem, jak umiejętnie wykorzystywać metody i techniki jego zwalczania."
Podobne raporty dotyczące stresu w życiu kobiet opublikują także inne tytuły wydawnictwa Edipresse, między innymi: magazyn o zdrowiu "Vita", tygodnik "Przyjaciółka", miesięczniki "Mamo, to ja" i "Twoje Dziecko", "Uroda".
Jak wynika z bardzo żywych reakcji Czytelniczek i dużej liczby listów do redakcji akcja "Spójrz na świat przez różowe okulary" spotkała się z ogromnym zainteresowaniem.
Dołącz do dyskusji: Czytelniczki "Pani" walczą ze stresem