Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”
Cztery z dwunastu dzienników w okresie od grudnia ub.r. do maja br. zanotowały wzrosty czytelnictwa względem analogicznego okresu rok wcześniej - wynika z badania PBC General. Pozostałe tytuły zakończyły analizowane półrocze na minusie.
Najchętniej czytanym dziennikiem w okresie od grudnia ub.r. do maja br. pozostała „Gazeta Wyborcza” (Agora) po którą sięgało 12,59 proc. czytelników, o 1,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu pozostał „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 12,26 proc. (spadek o 1,10 pkt. proc.).
Na podium znalazło się jeszcze bezpłatne „Metro” (Agora). Jego poziom czytelnictwa poszedł do góry o 0,09 pkt. proc. i wyniosło 5,90 proc., dzięki czemu dziennik ten awansował z pozycji czwartej.
Wzrosty czytelnictwa w zestawieniu odnotowały jeszcze: zajmujący szóstą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; o 0,07 pkt. proc.) oraz plasujące się na ostatnich miejscach „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; o 0,05 pkt. proc.) i „Parkiet” (Presspublica; o 0,02 pkt. proc.).
>>> ZKDP: Sprzedaż "Gazety Wyborczej" - 229 tys. egz., "Rzeczpospolitej" - 77 tys egz.
Tytuł | grudzień 2011 - maj 2012 | grudzień 2010 - maj 2011 |
procent respondentów | ||
Gazeta Wyborcza | 12,59% | 13,80% |
Fakt | 12,26% | 13,36% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,90% | 5,81% |
Super Express | 5,28% | 6,24% |
Rzeczpospolita | 3,58% | 4,12% |
Przegląd Sportowy | 3,30% | 3,23% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,14% | 2,71% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,08% | 2,33% |
Gazeta Podatkowa | 0,63% | 0,76% |
Sport | 0,46% | 0,60% |
Puls Biznesu | 0,35% | 0,30% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,20% | 0,18% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2010 do maja 2011 roku na losowej próbie 24 407 przypadków i w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”
Idąc tokiem rozumowania tych "speców" od rynku prasowego to jaki jest nakład pisemek przeróżnych sieci / dyskontów handlowych ? :D
Śmiem twierdzić że nakład gazetki reklamowej niejednego dyskontu rozchodzi się w o wiele większym nakładzie jak wszystkie codzienne dzienniki razem wzięte :D
Oj tyle się w kraju zmienia a "SONDAŻOWNIE" dalej brną w łgarstwa/kłamstwa i bredzenie :D