Czołowe miesięczniki straciły czytelników w II półroczu 2012 r. Liderem „Twój Styl”
W II półroczu 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Na pozycji lidera uplasował się „Twój Styl”. Natomiast wśród dwumiesięczników najchętniej czytany był „Komputer Świat Twój Niezbędnik”.
Z najnowszej fali badania PBC obejmującej okres od lipca do grudnia 2012 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało w tym czasie 10,91 proc. czytelników, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było ich 12,94 proc.
Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 8,73 proc., która zanotowała spadek o 2,83 pkt. proc. Na podium były jeszcze wnętrzarskie „Cztery Kąty” (Agora SA), które w analizowanym okresie czytane były przez 7,94 proc. pytanych (spadek o 1,48 pkt. proc.).
Tuż za podium uplasował się popularnonaukowy „Focus” (G+J Polska) ze wskaźnikiem czytelnictwa wynoszącym 7,43 proc., czyli o 1,59 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
Pierwszy tytuł, którego czytelnictwo poszło do góry, uplasował się dopiero na pozycji dziewiątej. Jest nim miesięcznik „Przyślij Przepis!” (Grupa Burda), czytany przez 5,62 proc. osób, czyli o 1,78 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | II półrocze | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | procent respondentów | |
Twój Styl | 10,91% | 12,94% |
Claudia | 8,73% | 11,56% |
Cztery Kąty | 7,94% | 9,42% |
Focus | 7,43% | 9,02% |
Murator | 7,06% | 7,88% |
Poradnik Domowy | 6,97% | 8,91% |
Kobieta i Życie | 6,76% | 7,98% |
Dobre Rady | 5,99% | 7,03% |
Przyślij Przepis! | 5,62% | 3,84% |
Przepisy Czytelników | 5,50% | - |
Świat Kobiety | 5,44% | 7,25% |
Olivia | 5,44% | 7,28% |
Komputer Świat | 5,21% | - |
Mój Piękny Ogród | 4,98% | 6,46% |
National Geographic | 4,68% | 6,10% |
Avanti | 4,57% | 5,85% |
Auto Moto | 4,43% | 5,21% |
Świat Wiedzy | 4,16% | - |
Działkowiec | 3,98% | 5,11% |
Glamour | 3,66% | 4,48% |
Mamo To Ja | 3,65% | 4,41% |
Pani | 3,56% | 4,20% |
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) | 3,13% | 1,59% |
CKM | 2,91% | 4,35% |
CD Action | 2,90% | 3,42% |
Joy | 2,70% | 3,64% |
Cosmopolitan | 2,56% | 3,47% |
Moje Mieszkanie | 2,54% | 3,51% |
Dom & Wnętrze | 2,50% | 3,38% |
Zwierciadło | 2,38% | 2,71% |
PC Format | 2,32% | 3,34% |
Elle | 2,22% | 2,62% |
Naj Magazyn | 2,22% | - |
Moje Gotowanie | 2,19% | 2,96% |
Focus Historia | 2,17% | - |
Auto Motor i Sport | 1,99% | 2,74% |
Moda na Zdrowie | 1,97% | 2,63% |
Playboy | 1,96% | 2,98% |
Uroda | 1,90% | 2,65% |
Logo | 1,83% | 2,36% |
Auto Świat Poradnik | 1,79% | 1,94% |
M jak mieszkanie | 1,79% | 3,27% |
Dobre Wnętrze | 1,75% | 2,30% |
PC World | 1,71% | - |
Zdrowie | 1,69% | 2,86% |
Świat Motocykli | 1,67% | 1,73% |
Dziecko | 1,66% | 2,13% |
Charaktery | 1,66% | 1,66% |
TopGear | 1,65% | 1,64% |
Twoje Dziecko | 1,65% | 2,28% |
Men's Health | 1,63% | 1,53% |
Przepis na Zdrowie | 1,58% | - |
Ładny Dom | 1,57% | 4,25% |
National. Geographic. Traveler | 1,50% | 1,51% |
Kuchnia | 1,46% | 2,05% |
Magazyn Futbol | 1,39% | 1,73% |
Chip | 1,36% | 1,90% |
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko | 1,35% | 2,03% |
Wróżka | 1,27% | 1,60% |
Na ścieżkach życia | 1,24% | 1,22% |
Burda | 1,19% | 1,64% |
Przepis na Ogród | 1,18% | 0,94% |
Bravo Girl | 1,16% | - |
Twój Maluszek | 1,16% | 1,73% |
Forbes | 1,14% | 1,41% |
M jak Mama | 1,11% | 1,19% |
Majster | 1,10% | 1,53% |
Film | 1,05% | - |
InStyle | 1,01% | 1,13% |
Gotuj Krok po Kroku | 1,01% | - |
21. wiek | 1,01% | 0,94% |
Vita | 0,96% | 1,75% |
Zbuduj Dom | 0,92% | 1,28% |
Reader's Digest | 0,82% | 1,34% |
Twist | 0,74% | 1,35% |
Shape | 0,74% | 0,92% |
Weranda | 0,72% | 0,70% |
Podróże | 0,69% | 0,79% |
Sukces | 0,64% | 0,88% |
Hot Moda & Shopping | 0,57% | 0,66% |
Voyage | 0,54% | 0,81% |
Architektura-Murator | 0,52% | 0,52% |
SENS Rozwój Zdrowie Piękno | 0,50% | - |
Żagle | 0,49% | 0,46% |
Fun Club | 0,38% | 0,55% |
Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od lipca do grudnia 2012 roku jego czytanie zadeklarowało 2,08 proc. pytanych, czyli o 1,47 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Wirtualnemedia.pl | II półrocze | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | procent respondentów | |
Komputer Świat Twój Niezbędnik | 2,08% | 3,55% |
Auto Świat 4x4 | 1,44% | 2,09% |
Komputer Świat Gry | 1,42% | 2,13% |
Sól i Pieprz | 0,79% | - |
Elle Decoration | 0,50% | 0,70% |
Weranda Country | 0,38% | 0,34% |
Witaj w Podróży (do 12.2011 Polska Wita) | 0,17% | 0,23% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca do grudnia 2011 roku na losowej próbie 24 207 przypadków i w okresie od lipca do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czołowe miesięczniki straciły czytelników w II półroczu 2012 r. Liderem „Twój Styl”