Czeka nas dalszy solidny wzrost w segmencie reklamy online
- Fakt, iż konsumenci coraz więcej czasu spędzają online, rosnące doświadczenie marketerów w internecie i innowacje w świecie cyfrowym to główne czynniki wzrostu na rynku reklamy internetowej - pisze Jacek Olechowski, prezes zarządu IAA Polska.
Stały wzrost segmentu reklamy online ma bardzo silne i zdrowe podstawy - nie wynika bowiem z jednego czynnika, ale szeregu zjawisk, które wzajemnie uzupełniają się w napędzaniu tego rynku. Po pierwsze coraz więcej czasu konsumenci spędzają online, stąd udział digital w ogólnym torcie reklamowym goni jego udział w torcie medialnym. Po drugie z każdym miesiącem wiedza i doświadczenie reklamodawców w zakresie skutecznego wykorzystania tego kanału rośnie, co przekłada się na wyższą skłonność do wydatków.
Warto też wspomnieć o ciągłej innowacji w świecie cyfrowym - najpierw były media społecznościowe, potem smartfony, teraz tablety, a za chwilę Google Glass i inne narzędzia, które wymuszają na marketerach wydatki na testy, wdrożenia i dodatkowe wydatki mediowe ponad to, co wydawali w online jeszcze rok temu.
W moim przekonaniu - o ile nie nastąpi gwałtowne załamanie całej gospodarki - należy spodziewać się, że te strukturalne czynniki jeszcze długo będą napędzać solidny wzrost w segmencie online, częściowo kosztem innych mediów.
Jacek Olechowski, prezes zarządu polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA oraz szef spółki Mediacap
Dołącz do dyskusji: Czeka nas dalszy solidny wzrost w segmencie reklamy online