Czasopisma w górę
Światowe wydatki na reklamy w czasopismach zwiększyły się wubiegłym roku o 2,7 procenta.
Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej (InternationalFederation of the Periodical Press - FIPP) prognozuje, że do 2010roku tempo wzrostu utrzyma się na średnim rocznym poziomie 3,4procenta - informuje serwis Media Life.
Czasopisma tracą jednak udziały pod względem wydatkówreklamodawców na wszystkie media. W latach 2006 - 2010 mają onespaść z 12,5 do 11,4 procenta. Z drugiej strony będą one sobieradzić lepiej od prasy codziennej, w przypadku której w ciągunajbliższych trzech lat wydatki na reklamę będą co roku rosłyśrednio tylko o 2,8 procenta.
Z danych FIPP wynika również, że wydatki na reklamy wczasopismach w Chinach, w latach 2001 - 2006 zwiększyły się ponaddwukrotnie (ze 145 do 375 milionów dolarów), a w roku obecnymsięgną poziomu 515 milionów dolarów. Dla porównania, na rynkuamerykańskim w okresie 2001 - 2006 wydatki te wzrosły z 21,5 do25,2 miliarda dolarów, a w tym roku wyniosą 28,3 miliardadolarów.
źródło: Media Life
Dołącz do dyskusji: Czasopisma w górę