Cyfrowy Polsat z niższymi wpływami i 679,2 mln zł zysku. Mniej klientów, ale więcej sprzedanych usług
W trzech kwartałach br. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała nieznacznie niższe wpływy ze sprzedaży niż rok wcześniej i o 30 proc. niższy zysk netto. Liczba jednostkowych usług abonamentowych sprzedanych przez firmę wzrosła o kilka proc., a liczba klientów nieznacznie zmalała.
Od stycznia do września br. wpływy Grupy Cyfrowy Polsat ze sprzedaży wyniosły 7,19 mld zł, o 0,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto firmy zmalał w skali roku z 977,8 mln zł do 679,2 mln zł.
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się z 5,71 mld zł do 5,93 mld zł, czyli o 3,8 proc. Procentowo najbardziej wzrosły (15,5 proc.) wydatki na amortyzację, utratę wartości i likwidację - z 1,26 mld zł do 1,476 mld zł.
W samym trzecim kwartale Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała 2,39 mld zł (wobec 2,41 mld zł rok wcześniej) i 269,8 mln zł zysku netto (przed rokiem było to 502,5 mln zł).
Na koniec września br. Grupa Cyfrowy Polsat miała sprzedanych 16,54 mln jednostkowych usług (RGU), o 0,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Liczba sprzedanych usług abonamentowych wzrosła w skali roku o 4,8 proc. do 13,02 mln, w tym płatnej telewizji - o 6,4 proc. do 4,68 mln, telefonii komórkowej - o 1,7 proc. do 6,62 mln, a internetu - o 13,5 proc. do 1,72 mln. Liczba klientów abonamentowych spółki zmalała o 1,3 proc. do 5,86 mln, a średnie wpływy od każdego abonenta (ARPU) wzrosły o 0,6 proc. do 88,6 zł.
Na koniec września br. firma miała też sprzedanych 3,53 mln usług prepaidowych, o 11,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Średnie wpływy z każdej sprzedanej usługi zmalały w skali roku z 19 do 18,7 zł.
Na koniec minionego kwartału z oferty SmartDom korzystało 1,23 mln klientów Grupy Cyfrowy Polsat, o 37 proc. więcej niż rok wcześniej, kiedy było to 900 tys. Wskaźnik rezygnacji z usług firmy (churn) zmalał w skali roku z 10,2 do 8,5 proc.
- III kwartał jest kolejnym okresem potwierdzającym wysoką skuteczność obranej przez nas strategii - w ciągu roku zwiększyliśmy bazę usług kontraktowych o niemal 600 tysięcy. Systematycznie rosnące ARPU i dynamiczny wzrost liczby klientów multiplay przekładają się na bardzo dobre wskaźniki finansowe Grupy, które decydują o stabilności naszego biznesu i pozwalają na jego stały rozwój. Jesteśmy zadowoleni z rekordowo niskiego w naszej branży poziomu wskaźnika churn, na który wpływ miała zwiększająca się liczba klientów korzystających z usług kontraktowych i oferty multiplay. Oczekujemy, że zaprezentowane pozytywne trendy utrzymają się w najbliższych kwartałach - komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat z niższymi wpływami i 679,2 mln zł zysku. Mniej klientów, ale więcej sprzedanych usług
Telewizja nadal miażdży, ale potrzebuje świeżej krwi i nowych pomysłów. Pieniądze jeszcze ma. ALe za 5 lat w tym tempie będzie remis.
Obudź się Polsacie!!!