SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cyfrowy Polsat wyprzedził ofensywę reklamową nc+ i wykorzystał jej kryzys

Przez dwa tygodnie poprzedzające start nc+, Cyfrowy Polsat na reklamy w telewizji i radio wydał cennikowo 7,7 mln zł, a przez kolejne dwa i pół tygodnia - prawie 8 mln zł. Najintensywniej operator promował się, kiedy nasilił się kryzys wizerunkowy nc+.

Na start nc+ Cyfrowy Polsat zareagował z wyprzedzeniem, wprowadzając na początku marca do swojej oferty Plan Zero (więcej na ten temat). Na wspierającą to kampanię operator od 9 do 20 marca wydał cennikowo 7,1 mln zł w telewizji (za 952 emisje spotów) i 539 tys. zł w radio (409 emisji) - wynika z danych z admonitu przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl przez Instytut Monitorowania Mediów. W tym czasie nc+ prowadziła kampanię teaserową, która w telewizji i radiu kosztowała cennikowo 4,33 mln zł.

>>> nc+ nie zwalnia z reklamami. Do tej pory wydała na nie 15 mln zł

19 marca, na dwa dni przed premierą nc+, Cyfrowy Polsat ruszył z reklamami informującymi o nowościach i zmianach w jego ofercie (przeczytaj o tym więcej). Od 21 marca do 8 kwietnia działania reklamowe w telewizji i radiu kosztowały operatora cennikowo 7,95 mln zł. W tym okresie wydatki nc+ w tym zakresie były większe - wyniosły 9,1 mln zł, a dodatkowo 1,35 mln zł firma przeznaczyła na reklamy w prasie (Cyfrowy Polsat wykupił jedynie 7 reklam prasowych, których cennikowy koszt wyniósł 71,5 tys. zł).

Działania reklamowe Cyfrowego Polsatu
WIRTUALNEMEDIA.PLcennikowe wydatki (w zł)
9-20 III21 III - 8 IV
telewizja7 135 961 zł7 779 365
radio539 371173 948
WIRTUALNEMEDIA.PLemisje reklam
9-20 III21 III - 8 IV
telewizja9521 489
radio409130


Co ciekawe, najintensywniej spoty Cyfrowego Polsatu emitowane były w telewizji od 25 do 31 marca, czyli w tygodniu, w którym wybuchł kryzys wizerunkowy nc+: profil Anty nc+ tak błyskawicznie zyskiwał na popularności, że prezes nc+ zaprosił jego twórcę na spotkanie, z firmy odeszli dyrektor marketingu Marek Staniszewski i wiceprezes Beata Mońka, a zdenerwowani klienci zaczęli zgłaszać do UOKiK-u skargi na platformę. Każdego dnia reklamy Cyfrowego Polsatu były wyświetlane 105-125 razy, podczas gdy w kolejnym tygodniu liczba emisji spadła poniżej 50.

Oprócz telewizji i radia Cyfrowy Polsat reklamował się w internecie, który jednak nie jest jeszcze objęty badaniem Instytutu Monitorowania Mediów. W ostatnich dniach operator zaczął kolejną kampanię, w której promuje pakiet Familjny Max HD z opcjami HBO i Cinemax (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat wyprzedził ofensywę reklamową nc+ i wykorzystał jej kryzys

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:P
No ale co w tym dziwnego, NC+ napedzila im stada klientow bez zadnej reklamy, a ze chlopaki poszli za ciosem, to dowodzi tylko, ze sa tam wlasciwi ludzie na wlasciwym miejscu.
odpowiedź
User
Kerama
Kiedy na początku kwietnia złożyłem wypowiedzenie w n-ce zadzwoniłem do Polsatu, żeby zorientować się w ofercie i ewentualnie podjąć decyzję o zmianie operatora. Konsultant jak się dowiedział, że chcę przejść z n-ki bardzo niechętnie ze mną rozmawiał, półsłówkami i widać było, że chce mnie zbyć. Przedstawił mi ofertę o 10 zł droższą niż na stronie internetowej Cyfrowego Polsatu.
A ja gdzieś wyczytałem, że Polsat ma jakąś specjalną ofertę dla przechodzących z n-ki i cyfry+. Okazało się, że nie tylko nie ma żadnej, ale nie bardzo chce przyjmować tych klientów. Więc zdecydowałem się jednak na naziemną telewizję cyfrową, bo już tylko ta mi została.
odpowiedź
User
Bruce
Szkoda, że autor tej analizy nie skojarzył, że okres wzmożonych działan Cyfrowego Polsatu to okres przedswiąteczny, zawsze kluczowy dla sprzedazy pakietów TV. Ale skąd bidaka ma takie rzeczy wiedzieć? Nie mozna oczekiwać od dziennikarza, że się bedzie znał na tym, o czym pisze.
odpowiedź