SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cyfrowy Polsat przegrał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Cyfrowego Polsatu od decyzji prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Zmieniała ona wysokość opłaty wnoszonej na rzecz Cyfrowego Polsatu przez Polkomtel za minutę połączenia głosowego przychodzącego z sieci Polkomtela i zakańczanego w Cyfrowym Polsacie.

W ustnych motywach rozstrzygnięcia SOKiK stwierdził, że w jego ocenie decyzja prezesa UKE jest słuszna, a podniesione w odwołaniu Cyfrowego Polsatu zarzuty są bezpodstawne. 

Sąd wskazał, że z punktu widzenia rozwoju równoprawnej i skutecznej konkurencji na rynku telekomunikacyjnym symetryczne stawki za zakańczanie połączeń głosowych w ruchomych publicznych sieciach telefonicznych (stawki MTR) są jak najbardziej uzasadnione.
 
W ocenie sądu okolicznością przemawiającą na oddaleniem odwołania jest również to, że Cyfrowy Polsat nie wykazał, iż faktycznie ponosi wyższe koszty świadczenia usługi zakończenia połączenia głosowego w swojej sieci, które uzasadniałyby dalsze stosowanie przez nią asymetrycznych stawek MTR. 

SOKiK nie podzielił również stanowiska Cyfrowego Polsatu przedstawionego na rozprawie w dniu 11 kwietnia 2014 r., że w niniejszej sprawie prezes UKE przeprowadził postępowanie konsolidacyjne z naruszeniem prawa. Sąd twierdził., że zostało ono przeprowadzone prawidłowo.

Wyrok nie jest prawomocny.

Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat przegrał w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
janjanx1
I dobrze im tak.ja czekam 5-dni na odpowiedź polsatu dlaczego mój internet "chodzi" za wolno.I brak jakiejkolwiek wiadomości.To są dopiero "fachowcy"
0 0
odpowiedź
User
polpot
hurra
0 0
odpowiedź
User
Bogdan
Nigdy nie miałem takich problemów. Tzn. jak coś nawalało, to po kontakcie szybko się udało sprawę załatwić. O obsłudze w tej firmie mam dobre zdanie, więc polecam cierpliwość. Na pewno się spiszą.
0 0
odpowiedź