SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Cyberpunk 2077” z nieco gorszymi recenzjami niż „Wiedźmin 3”, akcje CD Projekt tanieją

W poniedziałek wieczorem pojawiły się pierwsze recenzje gry wideo „Cyberpunk 2077”, średnia z ponad 40 wynosi 91 na 100 pkt. Kurs giełdowy CD Projekt od poniedziałkowego popołudnia spada, we wtorek stracił 7,08 proc.

Główni bohaterowie gry "Cyberpunk 2077"Główni bohaterowie gry

Premiera "Cyberpunk 2077" na komputery PC, konsole Xbox i PlayStation oraz Google Stadia zaplanowana jest na czwartek, 10 grudnia. W poniedziałek wieczorem polskiego czasu zniesiono embargo na publikację recenzji gry, które przygotowali dziennikarze branżowi.

Do godz. 20, Metacritic - portal internetowy agregujący recenzje m.in. gier komputerowych - zebrał 43 opinie o "Cyberpunk 2077" w wersji na komputery PC, z których 41 jest "pozytywnych", a dwie "mieszane". Trzynastu recenzentów przyznało grze maksymalne noty, a dwie najsłabsze oceny to 60 pkt (Venture Beat) i 70 pkt (GameSpot).

Ocena gry jest niższa niż w przypadku poprzedniego dużego tytułu CD Projektu, "Wiedźmina 3", którego oceniono na 93 pkt.

„Cyberpunk 2077” z notą 9/10 od portalu IGN

Największy portal branżowy, IGN, przyznał "Cyberpunk 2077" ocenę 9/10 pkt. "'Cyberpunk 2077' przeniesie Cię do pięknego i olśniewająco gęstego miasta, w którym spotkasz niewiele ograniczeń. Gra oferuje oszałamiające możliwości sposobu budowania postaci, wykonywania zadań i konfrontacji z wrogami, a twoje decyzje mogą mieć istotny wpływ zarówno na otaczający cię świat, jak i na historie ludzi, którzy go zamieszkują" - napisano.

"Zadanie główne jest krótsze niż można by się spodziewać, jeśli skupimy się tylko na nim, a dodatkowo nie zawsze jest jasne, co należy zrobić, aby wprowadzić istotne zmiany w zakończeniu gry, ale mnogość zadań pobocznych dostępnych prawie od samego początku może mieć zaskakująco silny wpływ na opcje, którymi dysponujesz" - dodano.

IGN wskazuje, że w grze częste są drobne błędy, które psują nastrój rozgrywki. "Niestety, naprawdę trzeba wspomnieć o liczbie błędów, których doświadczyłem. Mogłem grać w 'Cyberpunk 2077' tylko na komputerze PC z procesorem graficznym GeForce RTX 3080, nie miałem jeszcze dostępu do wersji PlayStation lub Xbox, ale napotkane problemy były niezwykle częste i rozpraszające" - napisał Tom Marks z IGN.

Marks ocenił, że choć w dniu premiery ma pojawić się "łatka" (patch) do gry, to prawdopodobnie skupi się ona na stabilności gry i może nie poradzić sobie z problemami, na które zwraca uwagę recenzent.

 

Jak „Cyberpunk 2077” będzie działał na konsolach?

Autor recenzji IGN obawia się również o to, jak gra będzie prezentowała się na konsolach. "Chociaż z całego serca polecam ją ze względu na zalety rozgrywki, biorąc pod uwagę problemy z wydajnością, które widziałem nawet z wysokiej klasy kartą graficzną na PC, obawiam się, jak będzie wyglądać premiera na Xbox One lub PlayStation 4" - ocenił.

GameInformer, podobnie jak IGN, przyznał grze ocenę 9/10. W recenzji oceniono "Cyberpunk 2077" jako "głębokie doświadczenie RPG, które ma problemy z strzelaninami i drobnymi wizualnymi błędami (ang. glitches), ale wyróżnia się swoim światem, postaciami oraz dużą liczbą dostępnych dla graczy zdobyczy (ang. loot)". Portal pochwalił stronę graficzną gry ("poziom detali jest oszałamiający"), warstwę muzyczno-dźwiękową oraz wielkość Night City - miasta, w których toczy się rozgrywka. GameInformer ocenił ponadto, że tytuł pozwala graczom na wielokrotną rozgrywkę na różne sposoby.

"'Cyberpunk 2077' nie przesadza z długością głównego wątku fabularnego i zaprasza graczy, aby pozostali w grze przez setki godzin i odkryli jej unikalną zawartość. Nie powalił mnie tak jak 'Wiedźmin 3: Dziki Gon', ale wciąż jest piekielnie dobrym otwarciem czegoś, co - mam nadzieję - będzie nową serią" - napisał Andrew Reiner, redaktor naczelny GameInformer.

 

Wśród portali, które przyznały grze maksymalną ocenę jest GamesRadar z notą 5/5 pkt. Zdaniem szefowej portalu, Sam Loveridge, świat "Cyberpunk 2077" daje najlepsze złudzenie rzeczywistości (ang. most immersive) w historii branży. Recenzentka oceniła ponadto, że oprawa graficzna gry jest "wspaniała" oraz pozytywnie wypowiedziała się o liczbie możliwości postawionych przed graczem, zarówno w kontekście historii przedstawionej w "CP 2077", jak i sposobu rozegrania walk.

"'Cyberpunk 2077' to wzór gier z otwartym światem, oferujący zarówno swobodę odkrywania świata jak i kształtowania postaci, które stanowią szczytowe osiągnięcie swojego gatunku. Gra wzięła wszystko co uwielbiamy w tytułach z otwartym światem i odrobiła lekcję, wdrażając najlepsze rozwiązania w gęstym i szczegółowym świecie. Dodano do tego prawie ludzki poziom reakcji (ze strony postaci - przyp.) i emocjonalną głębię, a wszystko to łączy się w spektakularne doświadczenie" - napisała Loveridge.

Recenzenci wskazują błędy w „Cyberpunk 2077”

Ocena PC Gamer to 78/100 pkt. Portal negatywnie odniósł się przede wszystkim do dużej liczby błędów, pozytywnie oceniając jednocześnie m.in. postacie, historie oraz świat gry.

"Błędy są pewne w tak dużych grach, ale po ośmiu latach produkcji i wielu opóźnieniach miałem nadzieję, że 'Cyberpunk 2077' będzie działał znacznie płynniej" - ocenił James Davenport z PC Gamer.

"'Fallout: New Vegas' również miało problemy podczas premiery i z czasem sytuacja uległa poprawie. 'Red Dead Redemption 2' było nękane przez nieprzewidziane problemy z niektórymi kombinacjami kart graficznych i procesorów. Teraz wszystko w porządku" - dodał.

Portal GameSpot ocenił grę na 7 pkt w dziesięciostopniowej skali. Pochwalono m.in. mechaniki RPG, w tym postacie oraz liczbę zadań pobocznych. Recenzent negatywnie odniósł się natomiast m.in. do skali błędów technicznych oraz estetyki gry.

"Problemy techniczne nie tylko wyrzucały mnie z gry, ale także skłoniły mnie do zastanowienia się, czy pewne rzeczy w trakcie gry były zamierzone. Często zajmowało mi chwilę lub dwie, aby ustalić, czy wystąpiła usterka wizualna z powodu cyberware V, który jest główną częścią historii, czy też muszę przeładować grę" - napisano w recenzji.

"Grałem na laptopie gamingowym, znacznie przekraczającym minimalne wymogi dla 'Cyberpunk 2077', podczas gdy inny gracz z GameSpot miał te same problemy (choć bez poważnych awarii) na jeszcze wyższej klasy komputerze stacjonarnym. Twoje odczucia mogą się różnić, ale z naszego doświadczenia wynika, że błędy uprzykrzają rozgrywkę i są znaczące, często zmuszając nas do ponownego załadowania zapisów lub całkowitego wyjścia z gry. Trudno jest naprawdę wejść w świat, który ciągle musisz opuszczać" - dodano.

 

Najniższą notę - 3 pkt w pięciostopniowej skali - wystawił "CP 2077" portal Venture Beat. "Problem w tym, że świat 'Cyberpunk 2077' sugeruje tak wiele możliwości. Megabudynki tworzące panoramę miasta sugerują rozległe wnętrza, które tak naprawdę nie istnieją. Sprzedawcy sugerują symulację gospodarki, której nie ma w grze. Tętniące życiem ulice sugerują potencjał wątków fabularnych, które nie mają miejsca" - napisał Jeff Grubb.

"Oczywiście, żadna gra nie ma tych wszystkich elementów. Chodzi jednak o to, że 'Cyberpunk 2077' jest tak ambitny, że oczekuje się od niego więcej. A kiedy czegoś brakuje, to całe doświadczenie gry traci na tym bardziej" - dodano.

CD Projekt na giełdowej huśtawce

Od końcówki listopada, w miarę jako pojawiało się coraz więcej informacji o premierze „Cyberpunka 2077” kurs giełdowy CD Projekt wzrósł z 355 do ok. 450 zł. W poniedziałek przed południem osiągnął rekordową wartość 464,20 zł.

Zaraz potem nastąpiła korekta, na krótko cena poszła w dół o ponad 10 proc. do ok. 400 zł, notowana na krótko zawieszono, a kurs wrócił do poziomu z początku sesji. Ostatecznie w poniedziałek zmalał z 443 do 425,1 zł.

- Przed południem na akcjach spółki zrobiło się bardzo nerwowo – po osiągnięciu rekordu notowań, uaktywniła się zwiększona podaż, która w krótkim czasie obniżyła kurs spółki. Dynamika tego zdarzenia doprowadziła do powstania reakcji łańcuchowej wynikającej z uruchomienia zleceń „stop loss”, co w praktyce oznaczało, że w przeciągu kilku minut z poziomów dodatnich cena akcji zeszła w obszar 7-proc. spadku - skomentował Patryk Pyka, analityk zespołu analiz i doradztwa inwestycyjnego DI Xelion.

We wtorek przed południem walory CD Projekt dalej taniały. Na otwarciu notowań spadek wynosił 5,9 proc., potem oscylował wokół 7 proc. Dawało to kurs CD Projekt na poziomie 395 zł.

270 mln zł z przedsprzedaży „Cyberpunk 2077”

W trzecim kwartale br. CD Projekt osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 92,87 do 104,52 mln zł i zysku netto z 14,89 do 23,38 mln zł. Na koniec września wpływy firmy z przedsprzedaży, głównie „Cyberpunka 2077”, wynosiły już 270,61 mln zł.

Od wiosny br. do debiutu giełdowego Allegro w połowie października CD Projekt był najdroższą firmą na warszawskiej giełdzie. Przy cenie 404 zł za akcję obecna kapitalizacja firmy wynosi 40,66 mld zł.

Dołącz do dyskusji: „Cyberpunk 2077” z nieco gorszymi recenzjami niż „Wiedźmin 3”, akcje CD Projekt tanieją

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Balonik
Balonik musi pęknąć. Wycena jest odrealniona. Chociaż zapewne gra będzie bardzo dobra jak na realia rynku, gdzie zachodni developerzy produkują taśmowo przepakowany crap i da zarobić redom to ich cykl produktowy nie uzasadnia walucji.
odpowiedź
User
billy idol
Premiera gry miała być w kwietniu, potem we wrześniu, potem w listopadzie. Teraz ma być 10 grudnia. :)
odpowiedź