Coraz więcej kobiet decyduje się na prowadzenie własnej firmy
Coraz więcej pań decyduje się na prowadzenie własnej firmy - wynika z badania zrealizowanego przez UPC Polska.
Wyniki badań wykazały, że dla wszystkich respondentów osiągnięcie niezależności jest niezwykle ważnym motywatorem do prowadzenia własnego biznesu, choć w mniejszym stopniu dla męskiej części społeczeństwa (77 proc. kobiety i 68 proc. mężczyzn).
Kobiety biorące udział w badaniu uznały elastyczność godzin pracy jako istotny czynnik w samorealizacji (55 proc. kobiet i 38 proc. mężczyzn). Właścicielki firm zdecydowanie częściej niż mężczyźni chcą wykonywać pracę zgodną z ich zainteresowaniami (55 proc. kobiet i 38 proc. mężczyzn).
Panie ufają w powodzenie swoich przedsięwzięć (61 proc. kobiet i 36 proc. mężczyzn), a 89 proc. z nich jest zadowolonych z faktu prowadzenia działalności na własną rękę. Dla porównania, satysfakcję z kierowania firmą odczuwa 75 proc. mężczyzn.
Dominującą cechą, wspierającą kobiety w osiągnięciu sukcesu zawodowego, jest szeroko pojęta komunikacja. Znacznie częściej i efektywniej wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji. Wysoki odsetek kobiet korzysta także z internetu stacjonarnego (79 proc. kobiet i 37 proc. mężczyzn), natomiast jego rolę jako najszybszego i bezpośredniego źródła dotarcia do potencjalnych klientów docenia 25 proc. badanych pań.
Mężczyźni jako skuteczniejsze narzędzie nawiązania kontaktu z klientami postrzegają rekomendacje (73 proc. mężczyzn i 63 proc. kobiet). Z kolei obecność w wyszukiwarkach jako jedno z ważniejszych narzędzi dotarcia do potencjalnych klientów uznaje 63 proc. kobiet i 47 proc. mężczyzn.
Według badania, prawie połowa właścicielek firm, a tylko 23 proc. właścicieli, pozycjonuje swoje strony w internecie. Z portali społecznościowych aktywnie korzysta 23 proc. pań i 16 proc. panów. Ponadto, kobiety częściej korzystają z telefonów komórkowych (97 proc. kobiety i 46 proc. mężczyzn) i stacjonarnych (49 proc. kobiet i 2 proc. mężczyzn).
Jeśli zaś chodzi o obawy towarzyszące zakładaniu własnej firmy, to można zauważyć, że dla kobiet mniejszą trudność stanowią czynności administracyjne i skomplikowane formalności (19 proc. mężczyzn i 14 proc. kobiet). Panie częściej niż panowie korzystają z nowych technologii i udogodnień. W aspekcie załatwiania spraw w e-urzędach korzysta z nich 25 proc. kobiet, a tylko 8 proc. mężczyzn.
Badanie zostało przeprowadzone w 2010 r. wśród właścicieli firm SOHO z miast powyżej 100 tys. mieszkańców.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej kobiet decyduje się na prowadzenie własnej firmy