Connections w MediaCom Warszawa
Agencje GroupM koncernu WPP (Maxus, MediaCom, Mediaedge:cia i MindShare), we współpracy z Millward Brown (WPP), wprowadziły na rynek na zasadach wyłączności Connections, konsumencki projekt badawczy.
Jest to zarazem narzędzie planistyczne, które umożliwia planerom komunikacji analizowanie, jakościowe ocenianie i pomiar wszystkich punktów łączących markę z jej konsumentami (punkty kontaktu, connection points).
Jak podano w komunikacie siła Connections opiera się na połączeniu pogłębionej analizy jakościowej i ilościowej, dodatkowo wspartej metodologią Demand and Activation agencji Millward Brown. Dzięki temu podejściu planerzy komunikacji zdobywają niezwykle wartościowe insight’y, które tłumaczą, jak media mogą wpływać na poszczególne elementy zakupowego procesu decyzyjnego. Connections jest jedynym w swoim rodzaju podejściem pozwalającym na opracowanie skutecznej, zintegrowanej komunikacji marketingowej. Każdorazowo Connections jest projektowane z uwagą na cele marketingowe i komunikacyjne, które chce osiągnąć klient.
Dzięki wykorzystaniu własnego, specjalnie przygotowanego oprogramowania planistycznego, które daje planerom komunikacji bezpośredni i wygodny dostęp do wyników badania, Connections pozwala agencjom Maxus, MediaCom, Mediaedge:cia i MindShare na:
Ocenę skuteczności bieżącej kampanii w ramach ponad 40 kanałów (ATL, BTL, komunikacja w punktach sprzedaży, aktywności sponsorskie, kanały nowej technologii, itd.)
Wybór optymalnej mieszanki punktów kontaktu, która umożliwia osiągnięcie celów stawianych przed marką i strategią komunikacyjną
Określenie optymalnej alokacji budżetu pomiędzy poszczególnymi punktami kontaktu dzięki specjalnemu oprogramowaniu symulacyjnemu
Określenie, zdefiniowanie i pomiar zaangażowania konsumenta przy poszczególnych punktach kontaktu
Connections wiąże się z pomiarem zaangażowania konsumenta w dany kanał komunikacji. Jakościowa analiza poziomu zaangażowania została opracowana dzięki pracy badaczy rynku z agencji Maxus, MediaCom, Mediaedge:cia i MindShare we współpracy z zespołem psychologów z londyńskiego Sadek-Wynberg. Efektem jest metodologia, która pozwala na zrozumienie, jak konsumenci wchodzą w interakcję i angażują w poszczególne punkty kontaktu.
Podstawowymi celami badania były:
Zdefiniowanie zmiennych związanych z zaangażowaniem we wszystkich kanałach komunikacji
Zrozumienie, jak kanały komunikacji pracują na zaangażowanie konsumenta
Eksploracja, jak konsumenci postrzegają zmienne związane z zaangażowaniem (w wyniku bezpośredniej dyskusji)
Badanie zidentyfikowało cztery główne obszary zaangażowania.
Zauważalność – jak chętnie konsumenci angażują się w punkty kontaktu
Upodobanie – jak bardzo konsumenci lubią i ufają punktom kontaktu
Zainteresowanie – jak bardzo konsumenci są zainteresowani punktami kontaktu
Powiązanie – jak bardzo punkty kontaktu wiążą się z konsumentem i powodują pobudzenie go do działania
Irwin Gotlieb, dyrektor generalny GroupM, powiedział: “W dzisiejszym, wciąż zmieniającym się świecie, konsumenci widzą i wchodzą w interakcję z markami w ogromnej ilości miejsc. Walczących o uwagę konsumenta marek jest coraz więcej, co powoduje, że trudność dotarcia do konsumenta stale wzrasta. Dzięki użyciu Connections, specjaliści od marketingu mogą po raz pierwszy zmierzyć i zoptymalizować zaangażowanie w ogromną ilość potencjalnych punktów kontaktu, tym samym projektując wydajne i skuteczne kampanie komunikacyjne – są dopasowane do nowej ery”.
Bob Meyers, dyrektor generalny Millward Brown, powiedział “Z wielką przyjemnością mogę powiedzieć, że Millward Brown i GroupM wzniosły się na wyżyny na obszarach, w których są ekspertami i dzięki temu stworzyły nowe, fascynujące podejście do planowania i oceny mediów. Wszyscy wiemy, że zagadnienie komunikacji staje się dziś coraz bardziej i bardziej złożone, a Connections bez wątpienia pomoże klientom z sukcesem znaleźć drogę w tym dynamicznie rozwijającym się świecie mediów”.
Dołącz do dyskusji: Connections w MediaCom Warszawa